MOSÓSZAPPAN-OPERÁK
Hogy őszinte legyek még sosem rúgott senki sikítva tökön. (Arra már volt példa, hogy én sikítottam utána...) Legfőképpen nem egy egyszálbelű, gizda kis csaj, miután lehuppant a cuki kis Babettájáról és kilépett az idétlen klumpájából. Így azután akár még mókásnak is tarthatnék egy ilyen elképzelt jelenetet. Ja, ha elképzelném. De sajnos nincs szükégem ehhez különösebben élénk fantáziára. Elég csak felidéznem egy valaha volt filmsorozat néhány képkockáját. S ha ez sikerül, mindjárt nem is tartom olyan mókásnak. Maximum – hogy mást ne mondjak – cikinek. És akkor még – hölgyről lévén szó – tényleg udvarias voltam Lindával és az őt megszemélyesítő Görbe Nórával. Azaz a – rendkívül találóan – Linda néven futó fincsi hazai akciófilm-sorozattal az évtized első feléből.

És a legnagyobb gáz az, hogy ez még az ártatlanság kora volt. Gyanútlanul olvastuk a rendezőpáros, Gát György-Szurdi Miklós nevét a szemtelenül lopott főcímzene alatt a stáblistán. Ó szent együgyűség...
Az eredendő bűn állítólag onnan eredetezendő, hogy Gát György atomra be volt szállva a Bruce Lee filmeknek. Oké, létezik ennél nagyobb perverzitás is, még mindig jobb, mint Isaurának pénzt gyűjteni (százezer „rejsz”), hogy felszabadítsák rabszolga mivoltából. Rádaásul azokban az időkben a zseniális adottságú, ám szerencsétlen sorsú San Franciscó-i kínai filmjei csak csempészúton jutottak be, s keltek életre kerregő Super 8-as gépeken, leginkább a szabadkőműves összejövetelekre hasonlító vetítőszeánszokon. Szóval egyfajta rendszer elleni kikacsintásnak is lehetett tekinteni egy-egy ilyen meghitt tökönrúgás-nézegetést. Na de az már orvosért kiált, ha valaki ennek hatására, nem az utált szomszédot próbálja meg herén találni, hanem forgatókönyvet ír egy nyüzüge, idegesítően túlmozgásos (ma divatos kék aurájú gyerekeknek hívni az effajta hiperaktív kislétszámúakat) kiscsajról, aki nem elég, hogy rendőrnek áll, de bekattan a tekvandóra is, mindezt a szocialista belügy direktívákban meghatározott keretein belül. Hát tényleg inkább egy valódi tökönrúgás...
Innen aztán már nem volt visszaút. Balf...sz vőlegény, debil fater, finoman árnyalt bárcás szomszédasszony és persze olyan verekedős jelenetek, amelyekhez képest Ötvös Bujtor Csöpi (R.I.P.) kézitusái valóságosabbnak tűntek, mint a Ryanban a lucskos partraszállás Omaha Beach-en.
Főcím:
És ami utána következett (különös tekintettel – a filmhez egyébként pazarul passzoló – Első Emelet porcelánfinomsággal érzékeltetett homoerotizmusával 0:45-től):
Ja, és mindehhez tartottak egy külön rendőrségi szakértőt, aki azzal szolgált és védett, hogy kidobatta a túl életszerűtlen jeleneteket. (Na azok milyenek lehettek?...) Hogy az elfogultság árnyéka se vetődjék rám: az viszont igaz, hogy Görbe Nóra tényleg barón megtanult tekvandózni – értek hozzá, egy angyalföldi tornaterem kopott falai között magam is a zöld övig jutottam... Más kérdés, hogy egy csillagos ötösre bemutatott formagyakorlattal még gond nélkül hülyére vernek bármely közepes erősségű sikátorban.
BREAKING!
Éjen a demokratikus centralizmus, s ennek jegyében éljen a kiegyensúlyozottság!Hát legyen, tessék, ne mondja senki, hogy nincs ebben a blogban demokrácia, íme az érem másik oldala:
Megjelent a Tíz év magány, avagy ne bántsátok a nyolcvanas éveket! című novelláskötet. A jelek szerint a szerző éppenséggel nem rühelli ezt az évtizedet. Beleolvastam...
Megjelent a Tíz év magány, avagy ne bántsátok a nyolcvanas éveket! című novelláskötet. A jelek szerint a szerző éppenséggel nem rühelli ezt az évtizedet. Beleolvastam...

Felőlem akár meg is rendelhetitek itt: tizev80@gmail.hu, a 30 896 5677-es telefonon, vagy megvásárolhatjátok a Könyvudvarban (Budapest, V. ker. Múzeum krt. 7.)
Ha ez kell, ti tudjátok. Én ezzel a bejegyzéssel megtettem a magamét.
A kultúrsokk után lazításként egy interaktív feladat: tegye fel a kezét, aki el tudja mondani a Szálka hal nélkül című tv-sorozat szinopszisát? Ti, mind a hárman? Jó, letehetitek, a többieknek pedig egy kis emlékezetfrissítő:
Ugye így azért már megvan valami? Talán beugrik, hogy a GMK-s időszakra cizelláltan reflektálva arról volt itten szó, hogy egy balfék család vállalkozik. Aztán hátha lesz Porsche, szerelem, száguldás.
Nem lett. A való életben sem. Csak Lada 1200 meg csutkára nyomott 130 az Osztyapenkótól Aligáig a veseszaggató M7-esen.

Akkor tehát megvolt a propagandafilm a rendőrségnek, megvolt a nyugatiaskodó, punnyadó Kádárizmusnak (mondjuk, ettől akár még jó filmek is lehettek volna), már csak egy dolog hiányozhat... Hát persze a hadsereg! Nosza, mutassuk meg milyen fasza dolog kopasznak és broki őrmesterek csicskáinak lenni, alkesz őrnagyok vezénylete alatt. Illetve mutassuk meg, hogy milyen nem. Megszülettek hát az olajbogyók, amelyeket (akiket) nem ki- hanem legföljebb csak megköpködni lehetett. A Gát-Szurdi alegység ismét teljesítette a parancsot: Angyalbőrben címmel legyártotta a soron következő gyalázatot. Már azok a nevek is: Karády, Urbán, Rabó... (Utóbbi ugye alig hangolt áthallással Rambóra, ki más, mint Linda Szerednyei Taxis Bélája által formázva, hallatlanul hitelesen, pacalra gyúrtan, fejpánttal – a jelek szerint Gát Dszordzsó az évtized végére már nem Bruce Lee-re, hanem Stallone-ra gerjedt...)
Csuda egy sorozat volt csuda egy korszakban. Már látszott, hogy a komcsi érának nagyjából annyi, a valóságban a hivatásosak már nem tudták, hogy elvtársnak, úrnak, bajtársnak vagy pajtásnak kell szólítani a másikat, a tévében meg nagyobb dili volt bakának lenni, mint egy hetet havajozni Hawaii-n. Jelentem, túlkorosként ekkor szereltem, s én valahogy nem így emlékszem. De legalább csöcsök voltak a filmben (Szurdinál, Gátnál a későbbiekben a Famíliában meg a Vukban még az se...)
És ezek mellett mi a helyzet a mi kis igazi, keleti, habzásmentes, de orrfacsaró mosószappan-operánkkal, a Szomszédokkal? Hát itt most ugorgyunk. Egyrészt, mert az ugye vitán felül önálló opuszt érdemel, másrészt meg kacagva átvezet már a kilencvenes évekbe. Ahol majd kinövi magát hamisítatlan celebbé, a kis..., na hogy is hívják...:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kiss Géza Ilona (törölt) 2010.11.11. 10:25:00
isti77 2010.11.11. 10:25:25
Viszont nekem Bodrogi Gyula és a rendőrfőnök (mindkettő) alakítása tetszett. Harsányi is elment, Balázs Péter már kevésbé. Valószínűleg Pécsi Ildikónak sem ez volt élete szerepe.
midnight coder 2010.11.11. 10:32:52
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.11.11. 10:34:51
comment.blog.hu/2007/03/03/title_2857
www.origo.hu/teve/20090709-linda-sorozat-tortenete-gorbe-noraval-szerednyey-belaval-bodrogi-gyulaval.html?
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2010.11.11. 10:40:00
céerem 2010.11.11. 10:40:38
Nem tudom, hogy a posztíró hány éves, de lehet, hogy még túl fiatal ehhez?
Ronald 2010.11.11. 10:43:07
Állítólag, a "hátrafelé köpködés" - az egy ősi román szokás.
(közben kiderült, hogy nem az, de ez már így maradt meg nekünk).
Mégis mi a lószart akarunk 2010-ben, egy korcs korszakban, elcseszett viszonyok közt forgatott Zs-kat -tól?
Szerintetek, egy Jóban-rosszban hogy fog kinézni mondjuk 30 év múlva?
Mert énszerintem röhejesebben - mint a Linda - ma.
.
Mr.Treeger 2010.11.11. 10:43:52
Másrészről kordokumentumnak jó, a 80-as évek butikos, GMK-ás világából alig maradt valami emlék. Szerednyei Gábriel Taxis Kadettja nagyon jó volt.
Ugyanez igaz a Csöpi filmekre, a 70-80-as évek Balatonjáról alig készült film, pedig mindenki arról nosztalgiázik.
Palmer Eldritch 2010.11.11. 10:44:15
Jókat röhögtem rajta és egy percig sem vettem komolyan.
A maga idejében megfelelően szórakoztatta a népet. Bodrogi pedig frenetikus volt :)
Kicknick 2010.11.11. 10:47:16
Mennyél oszt nézzél Transformerst, meg Songukut az biztos nem ciki neked.
Barom.
Knorr 2010.11.11. 11:00:50
csokiájsz 2010.11.11. 11:04:50
Már gyerekként tudtam, hogy egy Linda, mint jelenség nem létezhet és idegesített a sikítozása, de maga a filmsorozat az izgalmas volt. Az angyalbőrben úgyszintén, bár elég reklámszagú volt az egész.
Nem értem miért kell fikázni ezeket a régi filmeket, mi válthatta ki ezt belőled.
csokiájsz 2010.11.11. 11:06:49
Csak Norris 2010.11.11. 11:10:59
Kun András 2010.11.11. 11:15:09
Gizda lehetsz 120kilósan is.
nyekk 2010.11.11. 11:15:22
Hát sokkal rosszabb, horror filmbe illő 20 év jött. (Mondom ezt úgy, hogy vállalkozóként nekem nem is megy olyan rosszul)
A Lindát pl. most is szívesen megnézem.
A posztoló meg be van savanyodva.
a katona fehérben 2010.11.11. 11:18:58
Transylvanianmixedgrill 2010.11.11. 11:19:30
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.11. 11:21:45
A Linda egy sikeres sorozat, több ország is megvette.
Manapság hol vannak ilyenek?
Az egyik legszebb szakma a kritikus. Aki maga ugyan semmit nem tud alkotni, de abból él, hogy mások munkáját leszólja.
tk77 2010.11.11. 11:27:15
bldo 2010.11.11. 11:27:46
csokiájsz 2010.11.11. 11:27:59
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 11:28:22
A/ Görbe Nóra színészi képességei eléggé gyengék, ez az utóbbi 20 évben sem cáfolódott.
B/a sztorik kínosan szájbarágóak, népnevelőek voltak, a párbeszédek erőltetettek, a jó színészgárda csak szenvedett vagy ripacskodott, mint Pécsi Ildikó.
C/Látvány. Hát ehhez nincs mit hozzáfűzni, a poszt elmondta, teljes igénytelenség és dilettantizmus.
Dehogy ne tartsanak savanyúnak, említek jó példát is a korszakból: A dögkeselyű Cserhalmival, ami bizonyítja, hogy igenis tudunk tisztességes krimit csinálni, csak ahhoz tehetséges alkotógárda kell.
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 11:28:51
Lehet, hogy egy kis tizenéves, nyuggerező köcsög, aki a történelemkönyvekben olvasott valamit a 80-as évekről és azt hiszi, hogy ő a faszagyerek?
reccs 2010.11.11. 11:29:18
Azért ez a mondat ma sokkal cikibb, mint a Linda volt 25 éve.
Lefetyke 2010.11.11. 11:30:49
Mostanság viszont nagy élvezettel nézem vissza a Linda-epizódokat. Egy csomó minden volt változóban akkor, a küzdősportokat az én egész generációm számára Linda tette népszerűvé. Abban a korban igenis láthatta volna a kedves posztíró, hogy valaki sikítva rúgja tökön a másikat (mert mi az oviban már csak ilyen keményen nyomtuk, ahogy Lindától láttuk).
És a történetek harminc évvel később is szórakoztatóak. A bűntények megoldásához nem kell Colombonak lenni, de az alapötletek, a szituációk eredetiek és izgalmasak voltak. A Kisvárosban a legnagyobb változatosságot az jelentette, hogy éppen embert, cigit, drogot vagy pornót próbálnak-e éppen átcsempészni a határon.
Egyébként valamelyik nap rávetettem magam a '80-as évek magyar popzenéjére, aminek hálistennek maradtak még videói a Youtube-on. Az elején azon röhögtem, hogy "úristen, az a dajerolt haj, az a válltömés, az a kézi-szintetizátor, az a táncmozdulat". De a dal közben: zseniális. Adok egy linket, de lehet, hogy kell két-három megnézés, hogy az ember már ne a látványos röhögjön, hanem a dalt hallgassa. Biztonsági övet bekapcsolni, mert ez durva flash lesz:
www.youtube.com/watch?v=E82I5R7vm_k&feature=related
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 11:31:18
1. Cserhalminál gusztustalanabb színész kevés volt kis hazánkban
2. A Linda inkább készült paródiának, mint kriminek, csak ennek felismeréséhez kéne némi ész.
És miért volt szép? Pl. mert húsz-harminc évvel fiatalabbak voltunk.
Pl. mert akkoriban még nem kellett attól tartani, hogy éhendöglesz, mert kirúgnak a munkahelyedről, a kormány meg zsebreteszi a bankbetéted.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 11:35:00
"1. Cserhalminál gusztustalanabb színész kevés volt kis hazánkban"
Ezt rajtad kívül elég kevesen látják így.
"A Linda inkább készült paródiának, mint kriminek, csak ennek felismeréséhez kéne némi ész."
És elmondanád, minek a paródiája? A 80-as évek középszerűségének? A kilátástalanul pitiáner és megalkuvó maszek világnak? Vagy netán maguknak az alkotóknak?
ampelmann 2010.11.11. 11:41:39
nyekk 2010.11.11. 11:58:28
Ha csak ez a vágya szóljon nyugodtan, ha ilyen film nézése fenyegeti, mert én szívesen tökön rúgom helyette a hegyesorrú golyzer varrott krokodilbőr fémbetétes munkavédelmi bakancsommal. Díjtalanul.
inebhedj - szerintem 2010.11.11. 12:00:17
A Linda a harci jelenetektől eltekintve világszínvonalú volt (azaz pl. az NSZK vagy éppen amerikai sorozatok átlagszínvonalát simán hozta), és a tehetséges színészek az adott keretek között is képesek voltak brillírozni (ez nem mondható el a Szomszédokról). Ugyanakkor tény, hogy mondjuk egy Forró Szélhez képest labdába se rúghatott (de ez a világ egykorú sorozattermésének 99 %-ra ugyanígy igaz).
És persze csatlakozom, a Dögkeselyű (vagy a 70-es évek végéről a Defekt) nagyon jó krimik.
A 78-as körzetre emlékszik még valaki? :)
-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.11.11. 12:04:10
És tényleg jó visszanézni a 80-as évek "szürke" irodáit, rendőrségeit, Ibusz-irodáit meg mozaikoszlopos gyorskajáldáit, mert ebben nőttünk fel.
;)
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 12:05:16
A színészekben igazat adok neked, a színészeinkre mindig büszkék lehettünk, egy Pécsi Ildikó/Bodrogi páros önmagában zseniális.
Stock 2010.11.11. 12:10:28
sztem aktuálisabb lenne a bariköztöt, aminek a mai napig állítólag hatalmas nézettsége van!
Rák Attantam 2010.11.11. 12:16:23
Na, mostmár mindjárt érthető, nem?
Talán ekkor lehetett a posztíró 10 éves, leukoplaszttal félig leragasztott SZTK-szemüveges kiskö...pajtás, akit az egész osztály csesztetett. Aztán amikor este hazaért a napköziből az anyjának nem volt hozzá egy jó szava sem, mert már megint ez a kurva Linda ment a tévében.
Jóhogy utálja szegény a nyolcvanas éveket. Én megértem.
Legalább a szemed rendbejött azóta?
gitáros 2010.11.11. 12:20:22
céerem 2010.11.11. 12:22:38
inebhedj - szerintem 2010.11.11. 12:28:03
p.a.r.t.i.z.a.n 2010.11.11. 12:32:38
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.11.11. 12:33:26
takácsalfréd 2010.11.11. 12:43:14
greycup 2010.11.11. 12:45:14
"Görbe Nóra tényleg barón megtanult tekvandózni – értek hozzá, egy angyalföldi tornaterem kopott falai között magam is a zöld övig jutottam..."
itt meg mindkét tagmondat ROTFL kategória... :)
greycup 2010.11.11. 12:49:42
NGA 2010.11.11. 12:51:06
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 12:51:49
"Abban az időben" hát ez az! Csakhogy éppen ezt nehéz elmagyarázni az utána születetteknek. Abban az időben volt másfél csatorna, mindenki azt nézte. Mi speciel a szombat délutáni Hazárd megye lordjait már reggeltől vártuk. Ilyen módon a Linda is "esemény" volt, néztük, de ettől azért nem lesz egy klasszikus. Tegyük a kezünket a szívünkre, azért titokban tudtuk, hogy ezek a "bohókás paródiák" nem ütik meg a Derrick vagy a Columbo szintjét.
felka 2010.11.11. 12:56:34
off
(mégis le a kalappal a magánember kiki előtt, amiért legyűrte a betegséget..)
jól éreztem magam a 80-a években, budapestnek volt egy bizonyos hangulata akkoriban..
de ami ciki volt az ciki volt nincs mit drámázni ezen.
felka 2010.11.11. 12:59:29
Ratsui (törölt) 2010.11.11. 13:01:59
Elég kicsi de azért emlékszem, ezekre a sorozatokra, bár az Angyalbőrbent kicsit kevesebbszer néztem.
Az iskolában baszogattak rendesen, de én alig vártam, hogy lássam a Lindát, abszolút szórakoztató volt.
Szomszédok elviselhető volt, bár sok volt benne a példabeszéd, de messze nem volt olyan rossz mint a Jóban Rosszban, mert az vmi borzasztóan xar.
Messidor 2010.11.11. 13:02:35
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 13:09:57
Iszonyat ripacskodásnak tartom azóta is.
nezavarjmasokat 2010.11.11. 13:14:39
felka 2010.11.11. 13:15:29
márpedig annyi csöcsöt mint az angyalbőrben nem igen lehetett látni másutt..! és akkoriban még szilikon nélkül.
céerem 2010.11.11. 13:17:54
Ezek kedves "retró" sorozatok, sokkal többet jelentenek - gyerekkori emlékeket, a régi Magyarországot, a régi autókat, ruhákat, szokásokat, stb. Talán minden - sokminden - megváltozott, de hogy ez 20 évvel ezelőtti világ ciki legyen? Inkább más. És emlék.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 13:27:25
prometheus_X 2010.11.11. 13:34:59
Mr.Treeger 2010.11.11. 13:39:55
Ráadásul a 80-as éveket hülyeség fikázni, mert pont azok a döntéshozók, sikeresek jelenleg akik akkor nőttek fel. A szerintem a legtöbb kommentelő is 35-45 év között lehet.
A Filmmúzeum csatorna legjobb film szavazásán is pont a 80-as évek filmjei tarolnak.
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 13:42:23
white zimbabwean 2010.11.11. 13:45:42
Kicknick 2010.11.11. 13:53:49
Na ja, nem éppen tengerpart, de f@szom se bánta.
Csövesek se voltak. A cigók meg rendszabályozva, legalábbis jobban mint most.
Igaz, csak fekete-fehér tévénk volt. De nem szürke.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.11. 14:05:59
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 14:06:06
Tenyleg nagyon naiv, esetlen, de eppen ezert poen. A Bodrogi-Pecsi duo meg szerintem zsenialis.
Viszont, ha valaki kivancsi a nyolcvanas evek sotet oldalara is, annak meg ezt ajanlom, nagyon melegen:
www.youtube.com/watch?v=z1Ez9Mi7EdM
bklein 2010.11.11. 14:07:23
@Kickninck: A 80-as évek Lindája ugyanarról a témáról szól, mint a Transformers, így ha a "kisfiam"-at ez utóbbi nézésére ösztönzöd, nyugodtan a Lindát is nézetheted vele. Ez a téma pedig nem más, minthogy egy vallási szentélyt egyesek információ szerzésre használnak az Első Emeleten.
2010.11.11. 14:30:36
Mi volt benne a jó? A "mindenkinek munkája van" a gyárakban tébláboló-amerikázó semmirekellőkkel, a hülye tapló rendőrökkel, akik azzal szórakozhattak, hogy "Kiveszed a fülbevalód te buzi, vagy én tépem ki?", és az olyan szánalmas, hazug propagandafilmekkel mint a Linda, Angyalbőrben, stb.?
Többen leírták: akkor voltak fiatalok, így persze nem csoda, hogy a fiatalkorára az ember úgy emlékszik, mint életük szép, kellemes időszakrára - én magam is így vagyok vele, de ettől maga a korszak sem nem szép volt, sem nem kellemes.
De a nyolcvanas évek már pont a legalja, amikor már csak a leghülyébbek hittek a rendszerben, de ha pofáztál, azért még megüthetted a bokádat.
Okádék volt az egész a GMK-s lopkodással, a tuningolt MZ és Jawa motorokkal, az áruhiánnyal, a szánalmas hétvégi vityillókkal, hatalmaskodó ex-munkásőrökkel és nyugdíjas rendőrökkel.
Linda és társai (Angyalbőrben) jól illett ebbe az egész toldott-foldott, kicsi-de-a-miénk, hazug, rothadó közegbe.
Egyébként az Angyalbőrben Piszny Mónikája jó csaj volt, a Vasaban röpizett, később megdöbbenve ismertem fel egy DVD borítón...
2010.11.11. 14:37:06
Kicknick 2010.11.11. 14:38:22
Az Első Emelet volt az első zenekar amit élőben hallottam.
Nekem fikázhatjátok, akkor is ők lesznek nekem az ELSŐ!!!
Don Kartách 2010.11.11. 14:40:46
DenisaM 2010.11.11. 14:41:41
Számomra a Linda abszolult kedvenc. Az Angyalbőrbent felnőttfejjel láttam, volt is mit, Urbán teste!!!!!! húúúú. Szóval érdemes nőknek is. A Szomszédok már másabb jellegű, de azt meg gyerekként is láttam.
Mindhármat szeretem, mindegyiket más miatt, és nem azért nézem, hogy kielemezzem, hanem, hogy szórakozzak.
A kritikádról a véleményem röviden ennyi: aki tudja, az csinálja, aki nem, annak a szája jár...
DenisaM 2010.11.11. 14:43:39
Messidor 2010.11.11. 14:44:43
2010.11.11. 14:45:02
És igen a cigókat is megrendszabályozták a tenyeres-talpas zsaruk - de éppen téged is, ha úgy szottyant úri kedvük.
Életem egyik kemény verését azzal akasztottam le, hogy egy koncertről hazafelé tartva, úgy este tíz fele - tény - zajongtunk, énekeltünk, 6-8-an, 14-16 éves srácok. Megjelent két-három URH-s autó (akkor így hívták), mindekit betereltek egy kapualjba, mindekit lepofoztak, hajat rángattak, stb., a személyiket leszórták a földre, majd "miért szemetelsz, te köcsög" felkiáltással összeszedették, végül mindenki kapott a Kádár-kolbásszal egy picsást és mehettünk haza.
Tényleg csodálatos időszak volt.
Az összes nosztalgiázót visszaküldeném oda, hadd várjon a Ladára a Merkúrnál egy évet, vagy vegye meg az Ecserin a nepperektől dupla áron...
2010.11.11. 14:49:21
Az akkori álom egy Simson S51B kismotor volt, ami 10.000 Ft volt az ÁFÉSZ boltban, persze sohasem lehetett csak úgy megvenni, mert ha érkezett egy-két darab, az a csókosoknak tartották fenn - esetleg lehetett várni rá egy évig.
Igaz, az Ecserin ezt is meg lehetett venni a nepperektől, épp a duplájáért...
Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 15:00:06
Gratulálok csőlátású magyar barátom.
Fáj a hátam de nem bírom abbahagyni a nevetést :D ha ez komoly.... ja és akinek ez vonzóvá tette a rendőrpályát azt őszintén nagyon sajnálom és gyűjtenék neki sok pénzt egy kezelésre... mint a sok agyatlan izaurának :DDD
Persze hogy néztem én is fiatalként és szétkacagtuk magunkat az összes gáz magyar sorozaton.
Azóta még cikkibb és még nevetségesebb :) peace béke mir
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 15:01:41
cönde 2010.11.11. 15:05:02
Amúgy én tök elfogult vagyok. Ez a sorozat zseniális. A színészek, a helyszín, a zene, a sztori. Gyerek korom óta nagyjából sorozatonként az 50-60-adik újranézésnél tarthatok.
Hogy én se legyek visszafogott: ordas nagy szar ez a blog, a zöldöves szarjankó blogíróval együtt.
Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 15:07:14
Nincs szánalmasabb az ilyen nosztalgiázásnál amit itt levágtak egyesek. De OK ez az ízlésetek.
Semmi gond. :) azért írtam béke
bocs cikibb a cikkibb helyett, létezik elütés is bocs nevetek na :)
Robius77 2010.11.11. 15:07:57
2010.11.11. 15:16:13
2010.11.11. 15:20:23
Egyébként utóbb mégsem bizonyult annyira butának, elvetette magát valami tehetős olasz pasassal, gondolom él, mint hal a vízben, Giorgionet meg nem hiszem, hogy zavarja az a pár DVD...
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:22:46
Budapesten, azon belül is VI, XIV, XV. ker. Ismertem a várost. És annyira öreg nem vagyok, hogy ne emlékezzek, mennyire szürke volt minden, a kirakatok, az épületek, még az emberek, a ruhák is. És amit Brother Love barátom is irt: mertél csak egy kicsit elengedni magad, kaptál a picsádra. Haverom 85ben magyar kokárdát viselt a táskáján, leszedette a zsaru. Március 15-én kimentél, megvertek a zsaruk. Zenében azokat hallgattad, akik csontig nyaltak a hatalomnak. Utazni 50 dolcsiból lehetett...max Bécsbe. Soroljam?
Ehhez képest ez a város, ha nem is egy eldorádó, de színes és élhető. Dehát bocs, ha szeretek benne élni és nem a divatos magyar "húdaszarmindenbazmeg, bezzeg régen" elvet vallom. Tudom, köcsög vagyok.
cönde 2010.11.11. 15:24:04
Ilyeneket az elmúlt 40 év minden évére írhatnál. Ezzel nem mondtál sokat. Ma: Maga az extázis, hogy a világ minden tájáról lehet barátod, azonnal kommunikálhatsz velük, sőt akár találkozhatsz is velük, a legújabb tudományos eredmények segítségével gyógyulhatsz ki a leghalálosabb kórságokból, de ugyanekkor a bank 4-5 hónapon belül három gyerekeddel együtt az utcára tehet, vagy akár tizenéves galerik az utcán vagy egy diszkóban a barátnőd szeme láttára szúrkálhatnak halálra.
Szarazinda 2010.11.11. 15:27:17
A Kádár rendszer iránti nosztalgiától (pedig nem vagyok egy jobber), engem is kiráz a hideg, teljesen egyetértek Brother Love-val.
Az írás viszont tipikus példája annak, hogy nem elég jól írni, jót is kell. Szerintem sem voltak rosszak ezek a filmek. Ne mondja nekem senki, hogy a Linda, vagy Ötvös csöpi kalandjai életszerűtlenebbek voltak, mint bármelyik akkori amerikai akciófilm. Ez akkor is így van, ha levesszük a nosztalgiafaktort. Szórakoztató, a maguk műfajában teljesen jó filmek voltak ezek. Ma is szívesen újranézem őket, amikor ismétlik.
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:28:00
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:31:24
Egyébként feltűnő, mennyire összeilletek azzal a másik barommal... :D
Gondolom, a 2006-os balhék idején erősen drukkoltál a gyújtogatóknak is.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:31:46
Soha nem felejtem el, amikor 88-ban átmentem a Friedrichstrassen Nyugat Berlinbe. U-bahn egy megálló. A föld felett vezetett a sín, mindenhol kutyás katonák. Kelet Berlin Budapest dettó, szürkeség, szar autókból áradó füst, stb. Aztán néhány méter és mintha átrepültem volna egy másik bolygóra. Színes jó autók, házak, a falakon graffitik, az emberek vidámak, jól öltözöttek, még a levegő is másnak tűnt. Azt hiszem, ez a kultúrsokk.
2010.11.11. 15:32:36
Nagyon kevesen hittek már a szép szólamokban, de azért a pfádat súlyban kellett tartani. Igen, ma utcára tehetnek a gyerekeiddel, de akkor pl. ha a gyermeked meghalt a Magyar Néphadsereg sorállományú katonájaként, gyakran esélyed nem volt kideríteni az igazságot.
Most is van rengeteg szar, de azért hasonlítani nem lehet az akkori állapotokhoz.
Egyébként a volt Kék Fényes Szabó László könyveit (Kék Fény, Kamera előtt a tettes, 13 Bíró emlékezik, 13 ügyész emlékezik, 13 nyomozó emlékezik) olvasgatva az a tévhit is megdől, hogy akkor nem voltak durva bűncselekmények, galerik, kábszer, stb.
2010.11.11. 15:33:54
Ebben viszont van valami...
NannyOgg 2010.11.11. 15:34:12
Azt vártam, hogy megnézem ezeket a videókat, és jót röhögök, hogy 20 évvel idősebben tényleg milyen gagyinak tűnik - de tudjátok, mit? Még mindig tetszik. :) A főcím kifejezetten vicces, és egyáltalán nincs "gagyi '80-as évek" érzésem. Simán végig tudom nézni ezeket, közben meg a Barátok közt és egyéb orbitális baromságok 30 másodperces reklámjától is viszketést kapok.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:37:56
Mivel vállalom az arcomat a blogokon, nem szoktam anyázni, és én sem szeretem. Szóval, hogy kiféle-miféle vagyok, azon lapozzunk, attól nem lesz igazad, ha ideböfögsz rólam valami hülyeséget. Március 15-én pedig azért vertek meg (pld 86 Lánchíd), mert a "hivatalos/állami" megemlékezés után nem mentél haza szépen, hanem vonultál egy-két helyre és szabadságot akartál. El is vették a személyidet és másnap átadták az iskolaigazgatónak. De bizonyára mindezt kitalálom, hiszen te valami orákulum lehetsz.
2010.11.11. 15:38:08
Csepel Camping Csillag - tudod, amelyiknek a hajtókar-ékje 3 hónap alatt elnyalta a tengelyt, amit nem kaptál.
Szputnyik szovjet "félverseny" bicikli (csak szívsz vele), esetleg, ha volt protekciód egy Favorit vagy egy Schwinn, de az ritka volt.
Néha kapható volt a bolgár Balkan campingbringa, volt egy Jugó camping Super néven, plusz a 28-as bringák és a Csepel Tacskó...
benkoo 2010.11.11. 15:42:44
sokan néztük és sokan ma is örömmel néznénk...
a háttere meg nem érdekel.
szórakoztatónak szánták és arra jó is volt.
kicsit depis vagy.... kéne egy nő?
2010.11.11. 15:43:37
Hűha, azt hiszem itt nagyon nagy tévedésben vagy... Egyébként még március 15. és kokárda sem kellett ahhoz, hogy a hatósági közeg zaklasson, megalázzon: elég volt a hosszú haj, vagy egy Beatrice-kendő.
Vol egy bevett gyakorlat a rendőrségen: a már ismert "problémás" embereket (tehát akik megpróbálták kinyitni a szájukat), március 14-este bevitték, őrizetbe vették, majd 15-éeste kiengedték, mivel akkor már elmúlt a veszélye, hogy "szervezkedni, balhézni" fognak.
Még 1986-ban is csak lezárták, vagy őrizték a másológépeket a vállaltoknál március 15. előtt...
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:54:58
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:55:33
fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:59:46
Az is érdekes, hogy katona koromban folyamatosan ment a vinnyogás a VÁPosok miatt. Majd' minden eltávon beléjük futottam, de másfél év alatt egyszer igazoltattak, akkor sem próbáltak szopatni. De biztosan bennem volt a hiba.
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 16:00:35
Azt hiszem, ez az eddigiekből maximálisan kiderült. Az ingerküszöböd ott van, mint Taki bácsinak a Szomszédokból.
Sákif za morro? 2010.11.11. 16:16:17
nyekk 2010.11.11. 16:16:52
Te normális vagy? A 2006-os brutális szemkilövős, könnygázos, gumilövedékes rendőrterror után még az akkori rendszert fikázod. Hogy némelyik nagypofájú (gondolom mint te) kapott egy pofont a a körzeti meghízottól.
Én végig éltem a Kádár rendszert, de sem vízágyút, sem rohamrendőrt, de főleg ilyen szadista tömegverést a 40 év alatt még véletlenül sem láttam.
PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2010.11.11. 16:20:43
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 16:25:59
MickthePick 2010.11.11. 16:36:24
Ezt rajtad kívül elég kevesen látják így. "
Én is így látom. Most így kapásból csak a Hegedás D Pojáca Gézától hánytam messzebbre anno.
sipos 2010.11.11. 16:48:24
NGA 2010.11.11. 17:39:09
NGA 2010.11.11. 17:39:44
Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 17:52:41
Van még néhány jó szerepe :)
80 huszár, Psyché, Mefisztó, Elveszett paradicsom...
nem várt fordulat 2010.11.11. 17:59:00
" Az eredendő bűn állítólag onnan eredetezendő, hogy Gát György atomra be volt szállva a Bruce Lee filmeknek."
Azért ez a mondat ma sokkal cikibb, mint a Linda volt 25 éve. "
Ez így igaz :)
Én szerettem a Lindát nézni.
bklein 2010.11.11. 18:07:41
@DenisaM: Ezt Columbo így fogalmazta meg: "Aki nem tud táncolni, menjen el műkritikusnak." A kritikát célszerű a mű készülése során megejteni, hogy még lehessen rajta javítani, nem pedig az elkészülte után.
@Brother Love: "Megjelent két-három URH-s autó (akkor így hívták)" Ez olyan okítósan hangzott, pedig nem emlékszem, hogy ekkora hangsúlyt kapott volna egy rendőrkocsiban az URH rádió, hogy megnevezését így kelljen feleleveníteni. A fiatalok így "fiatalnak" érzik magukat. Talán te is a népszaporulatra hajtasz? "Az összes nosztalgiázót visszaküldeném oda, hadd várjon a Ladára a Merkúrnál egy évet, vagy vegye meg az Ecserin a nepperektől dupla áron..." Hasonlóan szélsőséges és okító. Emlékszem, mikor egy sötét kis zsákban lévő golyók közül kellett a család tagjainak kihúzni a nyertest, és csak akkor vihettük a Polski Fiat 125-öst. Mert az csúcs volt, alap a Dacia, Lada, Moszkvics volt. Mivel a családból a nagymamámnak volt mázlija, így vihettük, az ő nevére került a kocsi, holott jogsija sem volt.
A kerékpárokról: nekem Csepel Tacskó és Apolló van, azóta jó bringák!
@benkoo:Lánytestvéred van eladósorban? Azok szoktak ilyeneket írni.
@nyekk: Szerintem a 2006-os tömegoszlatás csak egy tréning volt, "semmi komoly".
@Szocio Pata (kikvogymukblog): "akik csontig nyaltak a hatalomnak."
Aki valaha hatalomhz nyúlt, annak alapból életfogytiglani börtöncella, elfelejtheti az életet. Az, hogy elvárta, hogy kinyalják a seggét, az csak a saját egészsége érdekében volt.
"mennyire szürke volt minden, a kirakatok, az épületek, még az emberek, a ruhák is."Vidéken még ruhára sem futja sokaknak, akkora a szegénység, de sajnállak, hogy a szinekkel vagy elakadva.
"Ehhez képest ez a város, ha nem is egy eldorádó, de színes és élhető. Dehát bocs, ha szeretek benne élni és nem a divatos magyar "húdaszarmindenbazmeg, bezzeg régen" elvet vallom."
18 éves koromig éltem, vidéken, majd 9 évet éltem a fővárosban, majd újra vidéken. A főváros Horthy óta nem változott: a bűn városa. Ez nagy baj! A takarítás nagy igény. Életélvezet, lopás, lányeladási projektek, spekulatív tőzsdecsalás, "csak nekem ne legyen bajom" szemlélet. Vidéken sokkal több érték van. Ha élvezed ami ott van, akkor a pokolra fogsz jutni, ez tuti.
altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 19:04:02
Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 19:58:27
A cikkíró először is a sorozatokkal kezdte. Szóval lássatok feleim szemetekkel, Linda a korai Csákk Norisz volt :DDD nőben.
Annyira hiteltelen volt, hogy az elképesztő és idegesítő.
Egyébként a rendőrségről annyit a 80's évekből, hogy kislányként egy kisvárosban az utcán, ( ja az is egy klassz sorozat volt ) egyszer rám ugrott 4 rendőr mert azt hitték gázspray van a kezemben , közben vmi parfümös üveg lehetett vmi ilyesmi. Úgy zokogtam az ijedtségtől s ahogy megfélemlítettek. Végül hazavittek a rendőrautón az egész társasház nézett és anyámat lehívták a ház elé.
Most már röhögök rajta, de az is vicces volt mikor a 90's évek vége felé, angolul megszólaltam egy Bpi körúton a barátomhoz ,erre egy rendőr aki épn ott unatkozott meghallotta és azonnal személyit ÚTLEVELET kért satöbbi. Nem volt nálam útlevél ..csak személyi mert esti sétáztunk. Ki mertem nyitni a számat hogy minek az útlevél erre lekérdezte az adataim alapján a főrendőrségnél, hogy esetleg körözött bűnöző vagyok-é? :D
Egyébként azóta van igényesebb magyar sorozat, barátok közt ,jóban rosszban satöbbi ??? :D Pedig EZ a jelenkor. Hagynunk kéne ezt a műfajt. :)
Mindegy én jó filmeket nézek, nekem nem kell az agymosoda TV.
Nadiposzi (törölt) 2010.12.22. 07:54:23
A Nagy fa árnyékában. Bertha Bulcsú regénye. A fickó eredetileg újságíró volt, így talált rá a témára, egy 60-as évek végi galeri sztoriját írta meg, mit mondjak, elég durva.
A korra jellemző egyébként, hogy ezekről a kényes témákról (bűnözés, hajléktalanok, stb.) egy újságíró nem írhatott riportot, nem volt "tényfeltárás" - ahogy ma mondanánk, így ezek a dolgok félig-meddig fikcióként kerülhettek kibeszélésre. (Az író másik könyve, a Te jössz, Lupusz! is nagyon kemény, ajánlom.) A plebsznek be kellett érnie Szabó Lászlóval, vagy a tényfeltárásnak álcázott propagandával (Moldova Gy.)
Nem véletlen, hogy 89 környékén nemcsak csöcsös-baszós könyveket kezdtek el roham tempóban kiadni, hanem hiánypótlásként az addig elhallgatott témák is napirendre kerültek:
K1, K2, Bőrfejűek, Vérnarancs - aszem ez volt a címe a melegekről szóló interjú kötetnek.
Szóval ennyit a 80-as évekről, jó hogy vége, a poszt írójával teljesen egyet értek, de ezt hiába magyarázod olyannak, aki maga alá fosik a gyönyörtől és a kiválasztottak közé tartozás felemelő érzésétől, ha elolvas egy: Mi, 30-asok kezdetű szar köremail-t.