HTML

Abcúg 80s!

„Ha még éltél: érezted, ezért kár volt. Ha már éltél: érezted, ebbe belehalsz. Ha még nem éltél: örülj neki, és okulj.”

Friss topikok

  • Lángoló Nyelesfing: Sok-sok liter ondó elfolyt a szabadba akkoriban Kalmár Zitácska hatására (2015.08.23. 16:54) POFI, POPSI, DIDI
  • űrlakó (törölt): @űrlakó: MI EZ ? a RENDŐRSÉGTŐL KÉRDEZZEM MEG? (2011.05.09. 13:26) SZEX
  • Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Azok a szép napok... fiatalemberként a f@szom se gondolta volna, hogy több, mint negyed századig n... (2010.12.31. 05:51) MAGYAR FOCI
  • fátum: Tényleg olyan nehéz felfogni, hogy minden évtized 1-re végződő évvel kezdődik, és 0-ra végződővel ... (2010.12.22. 10:31) MIÉRT RÜHELLEM A NYOLCVANAS ÉVEKET
  • Nadiposzi (törölt): @Brother Love: A Nagy fa árnyékában. Bertha Bulcsú regénye. A fickó eredetileg újságíró volt, így... (2010.12.22. 07:54) TV-SOROZATOK

Linkblog

2010.11.11. 00:10 artinon

TV-SOROZATOK

MOSÓSZAPPAN-OPERÁK

 
Hogy őszinte legyek még sosem rúgott senki sikítva tökön. (Arra már volt példa, hogy én sikítottam utána...) Legfőképpen nem egy egyszálbelű, gizda kis csaj, miután lehuppant a cuki kis Babettájáról és kilépett az idétlen klumpájából. Így azután akár még mókásnak is tarthatnék egy ilyen elképzelt jelenetet. Ja, ha elképzelném. De sajnos nincs szükégem ehhez különösebben élénk fantáziára. Elég csak felidéznem egy valaha volt filmsorozat néhány képkockáját. S ha ez sikerül, mindjárt nem is tartom olyan mókásnak. Maximum – hogy mást ne mondjak – cikinek. És akkor még – hölgyről lévén szó – tényleg udvarias voltam Lindával és az őt megszemélyesítő Görbe Nórával. Azaz a – rendkívül találóan –  Linda néven futó fincsi hazai akciófilm-sorozattal az évtized első feléből.
     És a legnagyobb gáz az, hogy ez még az ártatlanság kora volt. Gyanútlanul olvastuk a rendezőpáros, Gát György-Szurdi Miklós nevét a szemtelenül lopott főcímzene alatt a stáblistán. Ó szent együgyűség...
   Az eredendő bűn állítólag onnan eredetezendő, hogy Gát György atomra be volt szállva a Bruce Lee filmeknek. Oké, létezik ennél nagyobb perverzitás is, még mindig jobb, mint Isaurának pénzt gyűjteni (százezer „rejsz”), hogy felszabadítsák rabszolga mivoltából. Rádaásul azokban az időkben a zseniális adottságú, ám szerencsétlen sorsú San Franciscó-i kínai filmjei csak csempészúton jutottak be, s keltek életre kerregő Super 8-as gépeken, leginkább a szabadkőműves összejövetelekre hasonlító vetítőszeánszokon. Szóval egyfajta rendszer elleni kikacsintásnak is lehetett tekinteni egy-egy ilyen meghitt tökönrúgás-nézegetést. Na de az már orvosért kiált, ha valaki ennek hatására, nem az utált szomszédot próbálja meg herén találni, hanem forgatókönyvet ír egy nyüzüge, idegesítően túlmozgásos (ma divatos kék aurájú gyerekeknek hívni az effajta hiperaktív kislétszámúakat) kiscsajról, aki nem elég, hogy rendőrnek áll, de bekattan a tekvandóra is, mindezt a szocialista belügy direktívákban meghatározott keretein belül. Hát tényleg inkább egy valódi tökönrúgás...
    Innen aztán már nem volt visszaút. Balf...sz vőlegény, debil fater, finoman árnyalt bárcás szomszédasszony és persze olyan verekedős jelenetek, amelyekhez képest Ötvös Bujtor Csöpi (R.I.P.) kézitusái valóságosabbnak tűntek, mint a Ryanban a lucskos partraszállás Omaha Beach-en.
Főcím:
És ami utána következett (különös tekintettel – a filmhez egyébként pazarul passzoló – Első Emelet porcelánfinomsággal érzékeltetett homoerotizmusával 0:45-től):
Ja, és mindehhez tartottak egy külön rendőrségi szakértőt, aki azzal szolgált és védett, hogy kidobatta a túl életszerűtlen jeleneteket. (Na azok milyenek lehettek?...) Hogy az elfogultság árnyéka se vetődjék rám: az viszont igaz, hogy Görbe Nóra tényleg barón megtanult tekvandózni – értek hozzá, egy angyalföldi tornaterem kopott falai között magam is a zöld övig jutottam... Más kérdés, hogy egy csillagos ötösre bemutatott formagyakorlattal még gond nélkül hülyére vernek bármely közepes erősségű sikátorban.
  
BREAKING!
Éjen a demokratikus centralizmus, s ennek jegyében éljen a kiegyensúlyozottság!Hát legyen, tessék, ne mondja senki, hogy nincs ebben a blogban demokrácia, íme az érem másik oldala:
Megjelent a Tíz év magány, avagy ne bántsátok a nyolcvanas éveket! című novelláskötet. A jelek szerint a szerző éppenséggel nem rühelli ezt az évtizedet. Beleolvastam...
Felőlem akár meg is rendelhetitek itt: tizev80@gmail.hu, a 30 896 5677-es telefonon, vagy megvásárolhatjátok a Könyvudvarban (Budapest, V. ker. Múzeum krt. 7.)
Ha ez kell, ti tudjátok. Én ezzel a bejegyzéssel megtettem a magamét.
A kultúrsokk után lazításként egy interaktív feladat: tegye fel a kezét, aki el tudja mondani a Szálka hal nélkül című tv-sorozat szinopszisát? Ti, mind a hárman? Jó, letehetitek, a többieknek pedig egy kis emlékezetfrissítő:
 Ugye így azért már megvan valami? Talán beugrik, hogy a GMK-s időszakra cizelláltan reflektálva arról volt itten szó, hogy egy balfék család vállalkozik. Aztán hátha lesz Porsche, szerelem, száguldás. Nem lett. A való életben sem. Csak Lada 1200 meg csutkára nyomott 130 az Osztyapenkótól Aligáig a veseszaggató M7-esen.
    Akkor tehát megvolt a propagandafilm a rendőrségnek, megvolt a nyugatiaskodó, punnyadó Kádárizmusnak (mondjuk, ettől akár még jó filmek is lehettek volna), már csak egy dolog hiányozhat... Hát persze a hadsereg! Nosza, mutassuk meg milyen fasza dolog kopasznak és broki őrmesterek csicskáinak lenni, alkesz őrnagyok vezénylete alatt. Illetve mutassuk meg, hogy milyen nem. Megszülettek hát az olajbogyók, amelyeket (akiket) nem ki- hanem legföljebb csak megköpködni lehetett. A Gát-Szurdi alegység ismét teljesítette a parancsot: Angyalbőrben címmel legyártotta a soron következő gyalázatot. Már azok a nevek is: Karády, Urbán, Rabó... (Utóbbi ugye alig hangolt áthallással Rambóra, ki más, mint Linda Szerednyei Taxis Bélája által formázva, hallatlanul hitelesen, pacalra gyúrtan, fejpánttal – a jelek szerint Gát Dszordzsó az évtized végére már nem Bruce Lee-re, hanem Stallone-ra gerjedt...)
Csuda egy sorozat volt csuda egy korszakban. Már látszott, hogy a komcsi érának nagyjából annyi, a valóságban a hivatásosak már nem tudták, hogy elvtársnak, úrnak, bajtársnak vagy pajtásnak kell szólítani a másikat, a tévében meg nagyobb dili volt bakának lenni, mint egy hetet havajozni Hawaii-n. Jelentem, túlkorosként ekkor szereltem, s én valahogy nem így emlékszem. De legalább csöcsök voltak a filmben (Szurdinál, Gátnál a későbbiekben a Famíliában meg a Vukban még az se...)
    És ezek mellett mi a helyzet a mi kis igazi, keleti, habzásmentes, de orrfacsaró mosószappan-operánkkal, a Szomszédokkal? Hát itt most ugorgyunk. Egyrészt, mert az ugye vitán felül önálló opuszt érdemel, másrészt meg kacagva átvezet már a kilencvenes évekbe. Ahol majd kinövi magát hamisítatlan celebbé, a kis..., na hogy is hívják...:

 

109 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://abzug80.blog.hu/api/trackback/id/tr542438715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicknick 2010.11.11. 10:47:16

Hány éves vagy kisfiam?
Mennyél oszt nézzél Transformerst, meg Songukut az biztos nem ciki neked.
Barom.

Knorr 2010.11.11. 11:00:50

anno úgy vártuk a lindát mint a messiást, ez a fikázás nevetséges.

csokiájsz 2010.11.11. 11:04:50

2010-ben fikázni 20-25 éves filmeket? Én ezeken nőtten fel és nagyon szerettem őket.

Már gyerekként tudtam, hogy egy Linda, mint jelenség nem létezhet és idegesített a sikítozása, de maga a filmsorozat az izgalmas volt. Az angyalbőrben úgyszintén, bár elég reklámszagú volt az egész.

Nem értem miért kell fikázni ezeket a régi filmeket, mi válthatta ki ezt belőled.

csokiájsz 2010.11.11. 11:06:49

És már csak azért sem ér fikázni a 80-as éveket, mert ennyi idő távlatából megszépül a múlt, és én imádok mindent emléket a magyar 80-as évekből, a filemekt is. A gondtalan gyermekkort idézik nekem. És te meg ezt fikázod te .....?

Csak Norris 2010.11.11. 11:10:59

@Kicknick: Egytértek. Számból vetted a szót.

Kun András 2010.11.11. 11:15:09

A "gizda" nem azt jelenti, hogy vékony (giliszta), hanem azt, hogy janiskodó majom.
Gizda lehetsz 120kilósan is.

nyekk 2010.11.11. 11:15:22

Én személy szerint szerettem ezeket a filmeket (főleg a Lindát), és szerettem azt a korszakot. Pezsgett az élet, tele voltunk nagy tervekkel, ambícióval, mert azt hittük, hogy a Kádár rendszernél jobb jön.
Hát sokkal rosszabb, horror filmbe illő 20 év jött. (Mondom ezt úgy, hogy vállalkozóként nekem nem is megy olyan rosszul)
A Lindát pl. most is szívesen megnézem.
A posztoló meg be van savanyodva.

a katona fehérben 2010.11.11. 11:18:58

Az volt a jó a 80-as években, hogy még nem lehetett hülyeségeket kommentelni csapatostul.

Transylvanianmixedgrill 2010.11.11. 11:19:30

Számomra a Linda zsenialitása a film zenéjében rejlett. Zseniális Vukán György muzsika, mai napig keresem jó minőségben, megvenném, de úgy tudom, sose jelent meg külön lemezen, film(sorozat)zenéket kiadni nálunk nem volt szokás.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.11.11. 11:21:45

Van olyan ami magyar sorozat és tetszik a cikkírónak?

A Linda egy sikeres sorozat, több ország is megvette.

Manapság hol vannak ilyenek?

Az egyik legszebb szakma a kritikus. Aki maga ugyan semmit nem tud alkotni, de abból él, hogy mások munkáját leszólja.

tk77 2010.11.11. 11:27:15

Ilyen hülyeségeket csak az tud írni, aki kb. akkoriban született.

bldo 2010.11.11. 11:27:46

Én ma is szeretem ezeket a sorozatokat, a gyerekkoromra emlékeztetnek.

csokiájsz 2010.11.11. 11:27:59

egyébként most látom, hogy rossz helyen vagyok: abzug80-as. mentem is és többet vissza se teszem ide a lábam. De még mindig nem értem mi a fasz baja van a bloggernek a 80as évekkel? megfenyítették az iskolában, nem kapott sütit, vagy mi a picsa? Vag yegész egyszerűen csak kötekedős típus? Vagy mégegyszerűbben csak egy hüje buzi.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 11:28:22

Hahó, de jó kis blog, nekem tetszik! Nekem is az "ifjúságom" volt a 80-as évek, de azért nehogy már nosztalgiázzunk! Miért is volt szép? A nyomasztó szürkeség miatt? Az ilyen csöcsmutogatós "majdnemnyugatos" sorozatok miatt? Nehogymár ezek a filmek jók legyenek így utólag! Jó sorozat a forró szél volt, abban még jó párbeszédek és színészek is voltak. A Linda egy kínos fos volt, amit akkor is pontosan tudtunk meg most is, csak próbálunk nem tudomást venni róla, "mert a miénk".
A/ Görbe Nóra színészi képességei eléggé gyengék, ez az utóbbi 20 évben sem cáfolódott.
B/a sztorik kínosan szájbarágóak, népnevelőek voltak, a párbeszédek erőltetettek, a jó színészgárda csak szenvedett vagy ripacskodott, mint Pécsi Ildikó.
C/Látvány. Hát ehhez nincs mit hozzáfűzni, a poszt elmondta, teljes igénytelenség és dilettantizmus.
Dehogy ne tartsanak savanyúnak, említek jó példát is a korszakból: A dögkeselyű Cserhalmival, ami bizonyítja, hogy igenis tudunk tisztességes krimit csinálni, csak ahhoz tehetséges alkotógárda kell.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 11:28:51

Kíváncsi lennék, ki lehet ennek a blognak a lankadtpöcs-fejű szerzője és hogy miafaszé' kellett ezt is kirakni a szennylap címoldalára.
Lehet, hogy egy kis tizenéves, nyuggerező köcsög, aki a történelemkönyvekben olvasott valamit a 80-as évekről és azt hiszi, hogy ő a faszagyerek?

reccs 2010.11.11. 11:29:18

" Az eredendő bűn állítólag onnan eredetezendő, hogy Gát György atomra be volt szállva a Bruce Lee filmeknek."

Azért ez a mondat ma sokkal cikibb, mint a Linda volt 25 éve.

Lefetyke 2010.11.11. 11:30:49

Nem tudom, hogy ez a kritikus hangnem véresen komoly-e. Volt egy olyan időszakom, amikor mindenre fújtam a régi időkből. Röhögtem azon, ahogy Linda szörnyű hangeffektekre elkalapálja a béna ellenfeleket, ahogy az Angyalbőrben bakái folyton bajba (meg meztelen nők közé) kerülnek, vagy hogy a Kisvárosban minden tárgyhoz kötelezően jött a reklámszöveg ("Vipera púder, Vipera kölni, pipere álom! Vipera leszek én is, ha magamat kipra... pripra..." -ugyebár).

Mostanság viszont nagy élvezettel nézem vissza a Linda-epizódokat. Egy csomó minden volt változóban akkor, a küzdősportokat az én egész generációm számára Linda tette népszerűvé. Abban a korban igenis láthatta volna a kedves posztíró, hogy valaki sikítva rúgja tökön a másikat (mert mi az oviban már csak ilyen keményen nyomtuk, ahogy Lindától láttuk).
És a történetek harminc évvel később is szórakoztatóak. A bűntények megoldásához nem kell Colombonak lenni, de az alapötletek, a szituációk eredetiek és izgalmasak voltak. A Kisvárosban a legnagyobb változatosságot az jelentette, hogy éppen embert, cigit, drogot vagy pornót próbálnak-e éppen átcsempészni a határon.

Egyébként valamelyik nap rávetettem magam a '80-as évek magyar popzenéjére, aminek hálistennek maradtak még videói a Youtube-on. Az elején azon röhögtem, hogy "úristen, az a dajerolt haj, az a válltömés, az a kézi-szintetizátor, az a táncmozdulat". De a dal közben: zseniális. Adok egy linket, de lehet, hogy kell két-három megnézés, hogy az ember már ne a látványos röhögjön, hanem a dalt hallgassa. Biztonsági övet bekapcsolni, mert ez durva flash lesz:
www.youtube.com/watch?v=E82I5R7vm_k&feature=related

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 11:31:18

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
1. Cserhalminál gusztustalanabb színész kevés volt kis hazánkban
2. A Linda inkább készült paródiának, mint kriminek, csak ennek felismeréséhez kéne némi ész.

És miért volt szép? Pl. mert húsz-harminc évvel fiatalabbak voltunk.
Pl. mert akkoriban még nem kellett attól tartani, hogy éhendöglesz, mert kirúgnak a munkahelyedről, a kormány meg zsebreteszi a bankbetéted.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 11:35:00

@Atomot az indexre!:
"1. Cserhalminál gusztustalanabb színész kevés volt kis hazánkban"
Ezt rajtad kívül elég kevesen látják így.
"A Linda inkább készült paródiának, mint kriminek, csak ennek felismeréséhez kéne némi ész."
És elmondanád, minek a paródiája? A 80-as évek középszerűségének? A kilátástalanul pitiáner és megalkuvó maszek világnak? Vagy netán maguknak az alkotóknak?

ampelmann 2010.11.11. 11:41:39

Linda nagyon jó! Angyalbőrben fricska. Szomszédok meg generációkon átívelő sorozat. Barátok közt nyomába sem ér... Az egy mesevilág...

nyekk 2010.11.11. 11:58:28

Most nézem, hogy a poszt írójainkább bevállalna eg jó tökön rúgást, mint egy Linda epizód végig nézését.
Ha csak ez a vágya szóljon nyugodtan, ha ilyen film nézése fenyegeti, mert én szívesen tökön rúgom helyette a hegyesorrú golyzer varrott krokodilbőr fémbetétes munkavédelmi bakancsommal. Díjtalanul.

inebhedj - szerintem 2010.11.11. 12:00:17

Az Angyalbőrben szerintem is gyenge (nem is néztem).

A Linda a harci jelenetektől eltekintve világszínvonalú volt (azaz pl. az NSZK vagy éppen amerikai sorozatok átlagszínvonalát simán hozta), és a tehetséges színészek az adott keretek között is képesek voltak brillírozni (ez nem mondható el a Szomszédokról). Ugyanakkor tény, hogy mondjuk egy Forró Szélhez képest labdába se rúghatott (de ez a világ egykorú sorozattermésének 99 %-ra ugyanígy igaz).

És persze csatlakozom, a Dögkeselyű (vagy a 70-es évek végéről a Defekt) nagyon jó krimik.

A 78-as körzetre emlékszik még valaki? :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2010.11.11. 12:04:10

Kellemesen gagyi krimi light volt a Linda, de pont emiatt imádtuk!
És tényleg jó visszanézni a 80-as évek "szürke" irodáit, rendőrségeit, Ibusz-irodáit meg mozaikoszlopos gyorskajáldáit, mert ebben nőttünk fel.
;)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 12:05:16

@inebhedj: Nem , milyen volt?

A színészekben igazat adok neked, a színészeinkre mindig büszkék lehettünk, egy Pécsi Ildikó/Bodrogi páros önmagában zseniális.

Stock 2010.11.11. 12:10:28

mekkora divat mindent fikázni...
sztem aktuálisabb lenne a bariköztöt, aminek a mai napig állítólag hatalmas nézettsége van!

Rák Attantam 2010.11.11. 12:16:23

Olvassátok már el a blog alcímét is: "Rühellem a nyolcvanas éveket"

Na, mostmár mindjárt érthető, nem?
Talán ekkor lehetett a posztíró 10 éves, leukoplaszttal félig leragasztott SZTK-szemüveges kiskö...pajtás, akit az egész osztály csesztetett. Aztán amikor este hazaért a napköziből az anyjának nem volt hozzá egy jó szava sem, mert már megint ez a kurva Linda ment a tévében.
Jóhogy utálja szegény a nyolcvanas éveket. Én megértem.

Legalább a szemed rendbejött azóta?

gitáros 2010.11.11. 12:20:22

Drága Szerző, annyira gáz húsz-harminc éves cuccokat a mai "mércével" mérve fikázni... Jók voltak ezek akkor.

céerem 2010.11.11. 12:22:38

Márpedig ezek a sorozatok igenis egyfajta paródiák, ha úgy tetszik görbe tükrök is voltak. Ez csak akkor jön át, ha az ember akkor nőtt fel és vannak emlékei arról a korszakról.

inebhedj - szerintem 2010.11.11. 12:28:03

A 78-as körzet egy vígjáték-sorozat Sztankay - Schütz alakította házaspárral a középpontban, ahol is Schütz a 78-as körzet tanácstagja volt.

p.a.r.t.i.z.a.n 2010.11.11. 12:32:38

Abban az időben igenis vállalható, és igen szórakoztató sorozat volt a Linda, nagyon szerettük. Ugyanakkor sokat tett a taekwon-do és általában a távol-keleti harcművészetek népszerűsítéséért. Amiért ma is érdemes megnézni néha, az Pécsi Ildikó (és Bodrogi némileg) kabinetalakítása! Főleg a festős részben szenzációsak!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.11.11. 12:33:26

@inebhedj: A Defektet nem olyan régen láttam, de valahogy nem jött át. Messze nem hoztak ki a helyzetből mindent a készítők és van benne legalább egy teljességgel értelmetlen fordulat.

takácsalfréd 2010.11.11. 12:43:14

Abzug posztíró. Rühellek.

greycup 2010.11.11. 12:45:14

fikablog :)

"Görbe Nóra tényleg barón megtanult tekvandózni – értek hozzá, egy angyalföldi tornaterem kopott falai között magam is a zöld övig jutottam..."

itt meg mindkét tagmondat ROTFL kategória... :)

greycup 2010.11.11. 12:49:42

ami mondjuk ide kapcsolódóan egyértelműen fikázható a nyolcvanas években, az Görbe Nóra énekes karrierje

NGA 2010.11.11. 12:51:06

Hogy ácsorogtunk, néztük a Linda forgatását :-) És azért jó volt beszélgetni a szünetben Görbe Nórával is. Pécs - Pavane egy infásnő halálára

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 12:51:49

@p.a.r.t.i.z.a.n:

"Abban az időben" hát ez az! Csakhogy éppen ezt nehéz elmagyarázni az utána születetteknek. Abban az időben volt másfél csatorna, mindenki azt nézte. Mi speciel a szombat délutáni Hazárd megye lordjait már reggeltől vártuk. Ilyen módon a Linda is "esemény" volt, néztük, de ettől azért nem lesz egy klasszikus. Tegyük a kezünket a szívünkre, azért titokban tudtuk, hogy ezek a "bohókás paródiák" nem ütik meg a Derrick vagy a Columbo szintjét.

felka 2010.11.11. 12:56:34

nem kell gyalázni ennyire a posttolót, azért az első emelet egy kicsit már akkor is vérgáz volt.
off
(mégis le a kalappal a magánember kiki előtt, amiért legyűrte a betegséget..)

jól éreztem magam a 80-a években, budapestnek volt egy bizonyos hangulata akkoriban..
de ami ciki volt az ciki volt nincs mit drámázni ezen.

felka 2010.11.11. 12:59:29

mondjuk annyit még hozzátennék, hogy szívesebben nézem még az angyalbőrben- t is mint a tömegével érkező, vérben tocsogó amerikai szennysorozatokat.

Ratsui (törölt) 2010.11.11. 13:01:59

@Rák Attantam: Én is akkoriban voltam 7-8 éves.
Elég kicsi de azért emlékszem, ezekre a sorozatokra, bár az Angyalbőrbent kicsit kevesebbszer néztem.
Az iskolában baszogattak rendesen, de én alig vártam, hogy lássam a Lindát, abszolút szórakoztató volt.
Szomszédok elviselhető volt, bár sok volt benne a példabeszéd, de messze nem volt olyan rossz mint a Jóban Rosszban, mert az vmi borzasztóan xar.

Messidor 2010.11.11. 13:02:35

Én is a 80-as években voltam fiatal,de a Linda akkor sem tetszett(Igaz,csak 1-2 részt láttam belőle,az Angyalbőrből annyit se).És kb azóta nem nézek sorozatokat(Szomszédok,Forró szél,Halóhalló kivétel!)Ezek a jelenetek ma is kínosak,de jó látni az akkori divatot,autókat,Budapestet stb.Ja,és Görbe Nórába eddig a sorozatig "szerelmes" voltam,eztán már nem.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 13:09:57

@Ratsui: úgy tűnik, nem egyforma az ízlésünk. Engem a Szomszédokkal, úgy a második adástól kezdődően, ki lehetett kergetni a világból... :D
Iszonyat ripacskodásnak tartom azóta is.

nezavarjmasokat 2010.11.11. 13:14:39

A legjobb az egészben az volt, mikor valami műugrós jelenetről (amiről komoly, valódi műugrók nyilatkozták, hogy nem semmi volt a dublőrnek megcsinálni) - ez az agyatlan liba azt nyilatkozta, hogy ő szerepel rajta! :-)))

felka 2010.11.11. 13:15:29

@Messidor:
márpedig annyi csöcsöt mint az angyalbőrben nem igen lehetett látni másutt..! és akkoriban még szilikon nélkül.

céerem 2010.11.11. 13:17:54

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Szerintem ez a "külföld-mánia" ciki inkább, hogy minden jobb, ami külföldi.
Ezek kedves "retró" sorozatok, sokkal többet jelentenek - gyerekkori emlékeket, a régi Magyarországot, a régi autókat, ruhákat, szokásokat, stb. Talán minden - sokminden - megváltozott, de hogy ez 20 évvel ezelőtti világ ciki legyen? Inkább más. És emlék.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 13:27:25

@céerem: Nem vagyok "külföld mániás", sőt említettem a Dögkeselyűt is, mint jó magyar krimit. De hagyom is, vicces a Linda színvonaláról vitatkozni, miközben a 80-as évek volt a magyar film legjobb évtizede: Szabó István, Sándor Pál, Bódy, Huszárik, Gothár, Oscar díj és még micsoda filmek!

prometheus_X 2010.11.11. 13:34:59

"Akinek van humora, az bármit elérhet - akinek nincs, az bármire képes".

Mr.Treeger 2010.11.11. 13:39:55

Dögkeselyű volt az egyetlen magyar film a 80-as években amely megtalálható volt nyugati videotékákban.
Ráadásul a 80-as éveket hülyeség fikázni, mert pont azok a döntéshozók, sikeresek jelenleg akik akkor nőttek fel. A szerintem a legtöbb kommentelő is 35-45 év között lehet.

A Filmmúzeum csatorna legjobb film szavazásán is pont a 80-as évek filmjei tarolnak.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 13:42:23

@Mr.Treeger: filmmúzeumot szvsz kár idekeverni. Ők kb. hasonló hozzáállással kezelik a 60-as, 70-es, 80-as éveket, mint ennek a posztnak az agyatlan szerzője.

white zimbabwean 2010.11.11. 13:45:42

Gyerekként tetszett a Linda, ne felejtsük el, hogy a nők körében vonzóvá tette a rendőri pályát. Kiskamaszként az Angyalbőrben is tetszett, de mindkettő propaganda film volt, a '90-es évekbeli Kisvárossal együtt. Az viszont tény, hogy színészek nem pedig "sorozatszereplők" voltak benne. A Szomszédok felnőtfejjel nézve viszont iszonyatos közhelyek gyűjteménye, kordokumentumként viszont fontos.

Kicknick 2010.11.11. 13:53:49

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Nyomsztó szürkeség? Te is jó helyen nőhettél fel...én állandóan a játszótéren vagy a sportpályán voltam. Két-három évente a balcsira mentünk nyaralni, amikor meg nem akkor Hevesen vagy Szoboszlón. De mindig volt hova menni és apám egyszer sem panaszkodott hogy nincs rá vagy nem engedik szabira.
Na ja, nem éppen tengerpart, de f@szom se bánta.
Csövesek se voltak. A cigók meg rendszabályozva, legalábbis jobban mint most.

Igaz, csak fekete-fehér tévénk volt. De nem szürke.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.11. 14:05:59

Azért néhány régebbi külföldi filmre is másképp nézünk már felnőttként!

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 14:06:06

En epp mostanaban szoktam ujranezni a Lindat, ha valakit erdekel, itt a link: videotar.mtv.hu/?k=linda
Tenyleg nagyon naiv, esetlen, de eppen ezert poen. A Bodrogi-Pecsi duo meg szerintem zsenialis.

Viszont, ha valaki kivancsi a nyolcvanas evek sotet oldalara is, annak meg ezt ajanlom, nagyon melegen:
www.youtube.com/watch?v=z1Ez9Mi7EdM

bklein 2010.11.11. 14:07:23

Sajnos sok magyar (kb. 99.9%) nem tudja, hogy a magyar TV-kben a 70-es, 80-as évek óta vetített filmeknek magyar vonatkozása (is) van! Így pl.: Halálos fegyver, Dallas, Indiana Jones, Csupasz pisztoly stb. A magyarok ezeket a filmeket kívülállóként nézik, nem érzik magukat érintettnek. Pedig ha tudnák, mennyi szeretet van bennük!
@Kickninck: A 80-as évek Lindája ugyanarról a témáról szól, mint a Transformers, így ha a "kisfiam"-at ez utóbbi nézésére ösztönzöd, nyugodtan a Lindát is nézetheted vele. Ez a téma pedig nem más, minthogy egy vallási szentélyt egyesek információ szerzésre használnak az Első Emeleten.

2010.11.11. 14:30:36

A nyolcvanas években voltam tizenéves - már többet megértettem-érzékeltem az akkori világból, hogy útálatosnak tartsam.
Mi volt benne a jó? A "mindenkinek munkája van" a gyárakban tébláboló-amerikázó semmirekellőkkel, a hülye tapló rendőrökkel, akik azzal szórakozhattak, hogy "Kiveszed a fülbevalód te buzi, vagy én tépem ki?", és az olyan szánalmas, hazug propagandafilmekkel mint a Linda, Angyalbőrben, stb.?
Többen leírták: akkor voltak fiatalok, így persze nem csoda, hogy a fiatalkorára az ember úgy emlékszik, mint életük szép, kellemes időszakrára - én magam is így vagyok vele, de ettől maga a korszak sem nem szép volt, sem nem kellemes.
De a nyolcvanas évek már pont a legalja, amikor már csak a leghülyébbek hittek a rendszerben, de ha pofáztál, azért még megüthetted a bokádat.
Okádék volt az egész a GMK-s lopkodással, a tuningolt MZ és Jawa motorokkal, az áruhiánnyal, a szánalmas hétvégi vityillókkal, hatalmaskodó ex-munkásőrökkel és nyugdíjas rendőrökkel.
Linda és társai (Angyalbőrben) jól illett ebbe az egész toldott-foldott, kicsi-de-a-miénk, hazug, rothadó közegbe.
Egyébként az Angyalbőrben Piszny Mónikája jó csaj volt, a Vasaban röpizett, később megdöbbenve ismertem fel egy DVD borítón...

2010.11.11. 14:37:06

@altoid: Meg azután a Lindát is más szemmel nézte már akkor is az, akit mondjuk egy P. Mobil koncerten két-három rendőr szétpofozott, mert csak, és mehettél panaszra Hitlerhez, annyi esélyed lett volna, mint Szálasinak a főtárgyaláson.

Kicknick 2010.11.11. 14:38:22

@bklein: :DDDD
Az Első Emelet volt az első zenekar amit élőben hallottam.
Nekem fikázhatjátok, akkor is ők lesznek nekem az ELSŐ!!!

Don Kartách 2010.11.11. 14:40:46

@tk77: kikérem magamnak az akkoriban születettek nevében is:) A Linda kitűnő szórakozást volt, és az Angyalbőrben is az. Persze nem volt az az időszak aranykor, de most visszanézve idillinek tűnik.

DenisaM 2010.11.11. 14:41:41

Kedves posztíró! Sajnállak.
Számomra a Linda abszolult kedvenc. Az Angyalbőrbent felnőttfejjel láttam, volt is mit, Urbán teste!!!!!! húúúú. Szóval érdemes nőknek is. A Szomszédok már másabb jellegű, de azt meg gyerekként is láttam.
Mindhármat szeretem, mindegyiket más miatt, és nem azért nézem, hogy kielemezzem, hanem, hogy szórakozzak.
A kritikádról a véleményem röviden ennyi: aki tudja, az csinálja, aki nem, annak a szája jár...

DenisaM 2010.11.11. 14:43:39

Az Első Emelet dalait pedig még mindig meg lehet hallgatni, ellentétben egy-két mostani előadóval!

Messidor 2010.11.11. 14:44:43

@felka: És ezt csak most mondod?!

2010.11.11. 14:45:02

@Kicknick: Oh, igen a szocializmus, ahol nem voltak csövesek (hiszen hivatalosan nem volt szegénység), pláne, hogy legrosszabb esetben KMK-ért bevarrták őket Baracskára, addig sem volt gond velük.
És igen a cigókat is megrendszabályozták a tenyeres-talpas zsaruk - de éppen téged is, ha úgy szottyant úri kedvük.
Életem egyik kemény verését azzal akasztottam le, hogy egy koncertről hazafelé tartva, úgy este tíz fele - tény - zajongtunk, énekeltünk, 6-8-an, 14-16 éves srácok. Megjelent két-három URH-s autó (akkor így hívták), mindekit betereltek egy kapualjba, mindekit lepofoztak, hajat rángattak, stb., a személyiket leszórták a földre, majd "miért szemetelsz, te köcsög" felkiáltással összeszedették, végül mindenki kapott a Kádár-kolbásszal egy picsást és mehettünk haza.
Tényleg csodálatos időszak volt.
Az összes nosztalgiázót visszaküldeném oda, hadd várjon a Ladára a Merkúrnál egy évet, vagy vegye meg az Ecserin a nepperektől dupla áron...

2010.11.11. 14:49:21

@Don Kartách: Tényleg idilli volt...
Az akkori álom egy Simson S51B kismotor volt, ami 10.000 Ft volt az ÁFÉSZ boltban, persze sohasem lehetett csak úgy megvenni, mert ha érkezett egy-két darab, az a csókosoknak tartották fenn - esetleg lehetett várni rá egy évig.
Igaz, az Ecserin ezt is meg lehetett venni a nepperektől, épp a duplájáért...

Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 15:00:06

Linda azaz ex Mrs. Gát tette népszerűvé akkor Magyarországon a küzdősportokat ? :DDDDD jááááá
Gratulálok csőlátású magyar barátom.

Fáj a hátam de nem bírom abbahagyni a nevetést :D ha ez komoly.... ja és akinek ez vonzóvá tette a rendőrpályát azt őszintén nagyon sajnálom és gyűjtenék neki sok pénzt egy kezelésre... mint a sok agyatlan izaurának :DDD

Persze hogy néztem én is fiatalként és szétkacagtuk magunkat az összes gáz magyar sorozaton.
Azóta még cikkibb és még nevetségesebb :) peace béke mir

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 15:01:41

@Brother Love: A legrosszabbak szerintem nem azok, akik nosztalgiaznak a 80-as evekre, hiszen ki nem gondol vissza vagyakozva az "artatlan gyermekkorra"... A baj az, ha valaki olyan mond, mint nyekk, hogy aszondja: "Hát sokkal rosszabb, horror filmbe illő 20 év jött." - marmint 89 utan. Aki szerint az utobbi 20 ev horrorfilmbe illo volt, az legyen szives menedekjogot kerni Eszak-Koreaban!

cönde 2010.11.11. 15:05:02

Az első mondatokban leírt vádaskodást alá kéne támasztani bővebben is. Így patkányság. Honnan lopták a zenét?
Amúgy én tök elfogult vagyok. Ez a sorozat zseniális. A színészek, a helyszín, a zene, a sztori. Gyerek korom óta nagyjából sorozatonként az 50-60-adik újranézésnél tarthatok.
Hogy én se legyek visszafogott: ordas nagy szar ez a blog, a zöldöves szarjankó blogíróval együtt.

Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 15:07:14

Brother Love neked aztán nincs csőlátásod pedig ahogy írod te is akkor voltál fiatal a 80's években és akkor sem tetszett sok dolog, s jókat írtál :D helyre billentettél egy két dolgot :))

Nincs szánalmasabb az ilyen nosztalgiázásnál amit itt levágtak egyesek. De OK ez az ízlésetek.
Semmi gond. :) azért írtam béke

bocs cikibb a cikkibb helyett, létezik elütés is bocs nevetek na :)

Robius77 2010.11.11. 15:07:57

@Knorr: Nagyon is igaz amit írtál.

2010.11.11. 15:16:13

@Felhősaláta: Igen, csak legtöbben összemossák a személyes - és kétségkívül szép emlékeket - a korral, ami korántsem volt bájos. 1984-ben, a debreceni Volán Stadionban a Motörhead koncert maga volt az extázis, de ugyanekkor bárkinek elutasíthatták az útlevél kérelmét azzal az idoklással, hogy "Külföldön tartózkodása sértené a Magyar Népköztársaság érdekeit." És ehhez elég volt, ha az illetőt útálta a főnöke, aki jóban volt az üzem/klinika párttitkárával...

2010.11.11. 15:20:23

Arra egyébként emlékeztek, hogy az Angyalbőrben Nellyjét "szinkronizálni" kellett, mert szegény Piszny Móni annyira sötét volt, hogy pár mondatos "szerepeit" sem tudta hozni? (Ha jól emlékszem, Vándor Éva volt a magyar hangja.)
Egyébként utóbb mégsem bizonyult annyira butának, elvetette magát valami tehetős olasz pasassal, gondolom él, mint hal a vízben, Giorgionet meg nem hiszem, hogy zavarja az a pár DVD...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:22:46

@Kicknick: "Nyomsztó szürkeség? Te is jó helyen nőhettél fel."

Budapesten, azon belül is VI, XIV, XV. ker. Ismertem a várost. És annyira öreg nem vagyok, hogy ne emlékezzek, mennyire szürke volt minden, a kirakatok, az épületek, még az emberek, a ruhák is. És amit Brother Love barátom is irt: mertél csak egy kicsit elengedni magad, kaptál a picsádra. Haverom 85ben magyar kokárdát viselt a táskáján, leszedette a zsaru. Március 15-én kimentél, megvertek a zsaruk. Zenében azokat hallgattad, akik csontig nyaltak a hatalomnak. Utazni 50 dolcsiból lehetett...max Bécsbe. Soroljam?
Ehhez képest ez a város, ha nem is egy eldorádó, de színes és élhető. Dehát bocs, ha szeretek benne élni és nem a divatos magyar "húdaszarmindenbazmeg, bezzeg régen" elvet vallom. Tudom, köcsög vagyok.

cönde 2010.11.11. 15:24:04

@Brother Love:
Ilyeneket az elmúlt 40 év minden évére írhatnál. Ezzel nem mondtál sokat. Ma: Maga az extázis, hogy a világ minden tájáról lehet barátod, azonnal kommunikálhatsz velük, sőt akár találkozhatsz is velük, a legújabb tudományos eredmények segítségével gyógyulhatsz ki a leghalálosabb kórságokból, de ugyanekkor a bank 4-5 hónapon belül három gyerekeddel együtt az utcára tehet, vagy akár tizenéves galerik az utcán vagy egy diszkóban a barátnőd szeme láttára szúrkálhatnak halálra.

Szarazinda 2010.11.11. 15:27:17

Na ez az a tipikus helyzet, amikor mindenkinek igaza van :-) Legalábbis szerintem.

A Kádár rendszer iránti nosztalgiától (pedig nem vagyok egy jobber), engem is kiráz a hideg, teljesen egyetértek Brother Love-val.

Az írás viszont tipikus példája annak, hogy nem elég jól írni, jót is kell. Szerintem sem voltak rosszak ezek a filmek. Ne mondja nekem senki, hogy a Linda, vagy Ötvös csöpi kalandjai életszerűtlenebbek voltak, mint bármelyik akkori amerikai akciófilm. Ez akkor is így van, ha levesszük a nosztalgiafaktort. Szórakoztató, a maguk műfajában teljesen jó filmek voltak ezek. Ma is szívesen újranézem őket, amikor ismétlik.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:28:00

@Brother Love: akkor most menj el egy komolyabb kerékpárboltba és próbálj venni egy katalógusból kiválasztott, komoly versenybiciklit! Meg fogsz lepődni: ott is ez megy. Még most is. Friss tapasztalat: tavasszal szereztem.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:31:24

@Szocio Pata (kikvogymukblog): hazug köcsög, hogy pontosak legyünk. Akit március 15.-én lekapcsoltak, azt tutira nem a kokárda miatt, miután pl. az iskolások többségének kötelező volt.

Egyébként feltűnő, mennyire összeilletek azzal a másik barommal... :D
Gondolom, a 2006-os balhék idején erősen drukkoltál a gyújtogatóknak is.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:31:46

@Brother Love:
Soha nem felejtem el, amikor 88-ban átmentem a Friedrichstrassen Nyugat Berlinbe. U-bahn egy megálló. A föld felett vezetett a sín, mindenhol kutyás katonák. Kelet Berlin Budapest dettó, szürkeség, szar autókból áradó füst, stb. Aztán néhány méter és mintha átrepültem volna egy másik bolygóra. Színes jó autók, házak, a falakon graffitik, az emberek vidámak, jól öltözöttek, még a levegő is másnak tűnt. Azt hiszem, ez a kultúrsokk.

2010.11.11. 15:32:36

@cönde: A 80 éveket azt teszi gusztustalanná, hogy - mint írtam - akkora nagyjából már mindenki tudta, hogy ordas hazugság az egész.
Nagyon kevesen hittek már a szép szólamokban, de azért a pfádat súlyban kellett tartani. Igen, ma utcára tehetnek a gyerekeiddel, de akkor pl. ha a gyermeked meghalt a Magyar Néphadsereg sorállományú katonájaként, gyakran esélyed nem volt kideríteni az igazságot.
Most is van rengeteg szar, de azért hasonlítani nem lehet az akkori állapotokhoz.
Egyébként a volt Kék Fényes Szabó László könyveit (Kék Fény, Kamera előtt a tettes, 13 Bíró emlékezik, 13 ügyész emlékezik, 13 nyomozó emlékezik) olvasgatva az a tévhit is megdől, hogy akkor nem voltak durva bűncselekmények, galerik, kábszer, stb.

2010.11.11. 15:33:54

@Szarazinda: "Ne mondja nekem senki, hogy a Linda, vagy Ötvös csöpi kalandjai életszerűtlenebbek voltak, mint bármelyik akkori amerikai akciófilm. "

Ebben viszont van valami...

NannyOgg 2010.11.11. 15:34:12

A Linda volt a kedvenc sorozatom! Olyan 5-6 évesen elhatároztam, hogy ugyanúgy megtanulok "karatézni", mint a Linda, de csak a sikoltozásig jutottam.

Azt vártam, hogy megnézem ezeket a videókat, és jót röhögök, hogy 20 évvel idősebben tényleg milyen gagyinak tűnik - de tudjátok, mit? Még mindig tetszik. :) A főcím kifejezetten vicces, és egyáltalán nincs "gagyi '80-as évek" érzésem. Simán végig tudom nézni ezeket, közben meg a Barátok közt és egyéb orbitális baromságok 30 másodperces reklámjától is viszketést kapok.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:37:56

@Atomot az indexre!:
Mivel vállalom az arcomat a blogokon, nem szoktam anyázni, és én sem szeretem. Szóval, hogy kiféle-miféle vagyok, azon lapozzunk, attól nem lesz igazad, ha ideböfögsz rólam valami hülyeséget. Március 15-én pedig azért vertek meg (pld 86 Lánchíd), mert a "hivatalos/állami" megemlékezés után nem mentél haza szépen, hanem vonultál egy-két helyre és szabadságot akartál. El is vették a személyidet és másnap átadták az iskolaigazgatónak. De bizonyára mindezt kitalálom, hiszen te valami orákulum lehetsz.

2010.11.11. 15:38:08

@Atomot az indexre!: Igen. De most azért enyhén szólva nagyobb a választék. Anno a következők merültek fel a bringavásárlásom körül:
Csepel Camping Csillag - tudod, amelyiknek a hajtókar-ékje 3 hónap alatt elnyalta a tengelyt, amit nem kaptál.
Szputnyik szovjet "félverseny" bicikli (csak szívsz vele), esetleg, ha volt protekciód egy Favorit vagy egy Schwinn, de az ritka volt.
Néha kapható volt a bolgár Balkan campingbringa, volt egy Jugó camping Super néven, plusz a 28-as bringák és a Csepel Tacskó...

benkoo 2010.11.11. 15:42:44

szerintem ezek super sorozatok...
sokan néztük és sokan ma is örömmel néznénk...
a háttere meg nem érdekel.
szórakoztatónak szánták és arra jó is volt.
kicsit depis vagy.... kéne egy nő?

2010.11.11. 15:43:37

@Atomot az indexre!: "Akit március 15.-én lekapcsoltak, azt tutira nem a kokárda miatt, miután pl. az iskolások többségének kötelező volt."

Hűha, azt hiszem itt nagyon nagy tévedésben vagy... Egyébként még március 15. és kokárda sem kellett ahhoz, hogy a hatósági közeg zaklasson, megalázzon: elég volt a hosszú haj, vagy egy Beatrice-kendő.
Vol egy bevett gyakorlat a rendőrségen: a már ismert "problémás" embereket (tehát akik megpróbálták kinyitni a szájukat), március 14-este bevitték, őrizetbe vették, majd 15-éeste kiengedték, mivel akkor már elmúlt a veszélye, hogy "szervezkedni, balhézni" fognak.
Még 1986-ban is csak lezárták, vagy őrizték a másológépeket a vállaltoknál március 15. előtt...

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:54:58

@Brother Love: engem egyszer sem kapcsoltak le a kokárda miatt. Vajon miért? Ja, hát én nem voltam balhézós típus.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 15:55:33

@Brother Love: Jaja, továbbá a kedves bácsik a BM-ből, akik osztályfőnöki órán "kedélyesen" elmesélték a gimnazistáknak október 23 lényegét, valamint a bőrkabátos emberkék, akik az utcán melléd csapódtak és kedvesen érdeklődtek, mit is keresel itt és kivel vagy.

fidesz = házmesterek pártja 2010.11.11. 15:59:46

@Brother Love: úgy egyébként volt pár kölyök az ismerettségi körömben, akik kb. olyanok voltak, amilyennek lírtad, hogy mi kellett ahhoz, hogy rendőr zaklasson. Valahogy egyik sem a kulturált viselkedéséről volt híres... tán nem volt véletlen, hogy pont az ilyenekre szálltak rá.
Az is érdekes, hogy katona koromban folyamatosan ment a vinnyogás a VÁPosok miatt. Majd' minden eltávon beléjük futottam, de másfél év alatt egyszer igazoltattak, akkor sem próbáltak szopatni. De biztosan bennem volt a hiba.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 16:00:35

@Atomot az indexre!: "Ja, hát én nem voltam balhézós típus. "
Azt hiszem, ez az eddigiekből maximálisan kiderült. Az ingerküszöböd ott van, mint Taki bácsinak a Szomszédokból.

Sákif za morro? 2010.11.11. 16:16:17

A cikk (?) írója idióta (!). Az okok fent már olvashatók.

nyekk 2010.11.11. 16:16:52

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Te normális vagy? A 2006-os brutális szemkilövős, könnygázos, gumilövedékes rendőrterror után még az akkori rendszert fikázod. Hogy némelyik nagypofájú (gondolom mint te) kapott egy pofont a a körzeti meghízottól.

Én végig éltem a Kádár rendszert, de sem vízágyút, sem rohamrendőrt, de főleg ilyen szadista tömegverést a 40 év alatt még véletlenül sem láttam.

PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2010.11.11. 16:20:43

Egy kicsit igazságtalannak tartom, ha egy régi filmet a mai kritikai szemlélettel vizsgálunk. Például egy egy realista regényt nem elemezhetünk szürreális vonásokat keresve...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 16:25:59

@nyekk: Nem, nyilván nem vagyok normális. És a Kádár korszak pedig a demokrácia fénykora volt. Kösz hogy felvilágosítottál. Most már csak azt nem értem, hogy a kádár-nosztalgiáddal és a 2006-os rendőrterrorozásoddal a magyar politikai szürrealizmus melyik spektrumán lebegsz.

MickthePick 2010.11.11. 16:36:24

@Szocio Pata (kikvogymukblog): ""1. Cserhalminál gusztustalanabb színész kevés volt kis hazánkban"
Ezt rajtad kívül elég kevesen látják így. "

Én is így látom. Most így kapásból csak a Hegedás D Pojáca Gézától hánytam messzebbre anno.

NGA 2010.11.11. 17:39:09

A 80-as években nem volt autónk, és sokat utaztunk pécsről barcsra. Peterdnél mindig felszálltak a határőrök. Édesapámat mindig igazoltatták. Egyszerűen nem tetszett nekik. Van ilyen. Attól, mert valakit nem vittek be, még lehet, másokat bevittek pofára.

NGA 2010.11.11. 17:39:44

@MickthePick: Soha nem szerettem Cserhalmi-t. De a dögkeselyűben fantasztikus!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.11.11. 17:52:41

@NGA:
Van még néhány jó szerepe :)
80 huszár, Psyché, Mefisztó, Elveszett paradicsom...

nem várt fordulat 2010.11.11. 17:59:00

"
" Az eredendő bűn állítólag onnan eredetezendő, hogy Gát György atomra be volt szállva a Bruce Lee filmeknek."

Azért ez a mondat ma sokkal cikibb, mint a Linda volt 25 éve. "

Ez így igaz :)
Én szerettem a Lindát nézni.

bklein 2010.11.11. 18:07:41

@Kicknick: Nekem sincs bajom azzal a zenekarral. Nem tudom, miért nevetted ki amit írtam a filmekről. Sokkal jobban kellene koncentrálnod! A Dallasban például a bevezető szignal 3 függőleges képrészre volt osztve, mikor bemutatták a szereplőket. A 2 szélső szürke keretes képcsík egy idő után befagyott, a középső képcsík folyamatosan mutatta a szereplőt pár másodpercig. Majd jött az új főcím, Cally Harper Ewing korszaka. Mikor J.R. Haleywillben felszedte 2. nejét. Ez a főcím gátrobbantással kezdődött, és az összes szereplő végig folyamatos filmszerű képen mutatkozott be. Ezt a kort éljük most a világban. Csak már 20 éve tudták, hogy ez lesz. Ahogy már most tudják, hogy milyen technológia lesz sok év múlva. (A sok buta meg veszi a DVD lejátszót.) Lucy a bizalomvesztésről mesél a nagyijának, SF-be visszatérése után, mint ma nálunk. Olajbaleset, mint ma a BP. Brundin úr felvásárolná a Ewing céget Bécsnél, ahol Budapestre invitálják a fivéreket magyar "túristák." A Westar emblémája nagyon hasonlít a NATO-éra, amit Carter Mckay akar. Nem ragozom tovább.
@DenisaM: Ezt Columbo így fogalmazta meg: "Aki nem tud táncolni, menjen el műkritikusnak." A kritikát célszerű a mű készülése során megejteni, hogy még lehessen rajta javítani, nem pedig az elkészülte után.
@Brother Love: "Megjelent két-három URH-s autó (akkor így hívták)" Ez olyan okítósan hangzott, pedig nem emlékszem, hogy ekkora hangsúlyt kapott volna egy rendőrkocsiban az URH rádió, hogy megnevezését így kelljen feleleveníteni. A fiatalok így "fiatalnak" érzik magukat. Talán te is a népszaporulatra hajtasz? "Az összes nosztalgiázót visszaküldeném oda, hadd várjon a Ladára a Merkúrnál egy évet, vagy vegye meg az Ecserin a nepperektől dupla áron..." Hasonlóan szélsőséges és okító. Emlékszem, mikor egy sötét kis zsákban lévő golyók közül kellett a család tagjainak kihúzni a nyertest, és csak akkor vihettük a Polski Fiat 125-öst. Mert az csúcs volt, alap a Dacia, Lada, Moszkvics volt. Mivel a családból a nagymamámnak volt mázlija, így vihettük, az ő nevére került a kocsi, holott jogsija sem volt.
A kerékpárokról: nekem Csepel Tacskó és Apolló van, azóta jó bringák!
@benkoo:Lánytestvéred van eladósorban? Azok szoktak ilyeneket írni.
@nyekk: Szerintem a 2006-os tömegoszlatás csak egy tréning volt, "semmi komoly".
@Szocio Pata (kikvogymukblog): "akik csontig nyaltak a hatalomnak."
Aki valaha hatalomhz nyúlt, annak alapból életfogytiglani börtöncella, elfelejtheti az életet. Az, hogy elvárta, hogy kinyalják a seggét, az csak a saját egészsége érdekében volt.
"mennyire szürke volt minden, a kirakatok, az épületek, még az emberek, a ruhák is."Vidéken még ruhára sem futja sokaknak, akkora a szegénység, de sajnállak, hogy a szinekkel vagy elakadva.
"Ehhez képest ez a város, ha nem is egy eldorádó, de színes és élhető. Dehát bocs, ha szeretek benne élni és nem a divatos magyar "húdaszarmindenbazmeg, bezzeg régen" elvet vallom."
18 éves koromig éltem, vidéken, majd 9 évet éltem a fővárosban, majd újra vidéken. A főváros Horthy óta nem változott: a bűn városa. Ez nagy baj! A takarítás nagy igény. Életélvezet, lopás, lányeladási projektek, spekulatív tőzsdecsalás, "csak nekem ne legyen bajom" szemlélet. Vidéken sokkal több érték van. Ha élvezed ami ott van, akkor a pokolra fogsz jutni, ez tuti.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 19:04:02

@bklein: Na hat te sem leszel mar hulyebb ennel! :)))

Felhősaláta (törölt) 2010.11.11. 19:58:27

Visszatértem egy pár szóra.
A cikkíró először is a sorozatokkal kezdte. Szóval lássatok feleim szemetekkel, Linda a korai Csákk Norisz volt :DDD nőben.
Annyira hiteltelen volt, hogy az elképesztő és idegesítő.

Egyébként a rendőrségről annyit a 80's évekből, hogy kislányként egy kisvárosban az utcán, ( ja az is egy klassz sorozat volt ) egyszer rám ugrott 4 rendőr mert azt hitték gázspray van a kezemben , közben vmi parfümös üveg lehetett vmi ilyesmi. Úgy zokogtam az ijedtségtől s ahogy megfélemlítettek. Végül hazavittek a rendőrautón az egész társasház nézett és anyámat lehívták a ház elé.

Most már röhögök rajta, de az is vicces volt mikor a 90's évek vége felé, angolul megszólaltam egy Bpi körúton a barátomhoz ,erre egy rendőr aki épn ott unatkozott meghallotta és azonnal személyit ÚTLEVELET kért satöbbi. Nem volt nálam útlevél ..csak személyi mert esti sétáztunk. Ki mertem nyitni a számat hogy minek az útlevél erre lekérdezte az adataim alapján a főrendőrségnél, hogy esetleg körözött bűnöző vagyok-é? :D

Egyébként azóta van igényesebb magyar sorozat, barátok közt ,jóban rosszban satöbbi ??? :D Pedig EZ a jelenkor. Hagynunk kéne ezt a műfajt. :)
Mindegy én jó filmeket nézek, nekem nem kell az agymosoda TV.

Nadiposzi (törölt) 2010.12.22. 07:54:23

@Brother Love:
A Nagy fa árnyékában. Bertha Bulcsú regénye. A fickó eredetileg újságíró volt, így talált rá a témára, egy 60-as évek végi galeri sztoriját írta meg, mit mondjak, elég durva.
A korra jellemző egyébként, hogy ezekről a kényes témákról (bűnözés, hajléktalanok, stb.) egy újságíró nem írhatott riportot, nem volt "tényfeltárás" - ahogy ma mondanánk, így ezek a dolgok félig-meddig fikcióként kerülhettek kibeszélésre. (Az író másik könyve, a Te jössz, Lupusz! is nagyon kemény, ajánlom.) A plebsznek be kellett érnie Szabó Lászlóval, vagy a tényfeltárásnak álcázott propagandával (Moldova Gy.)
Nem véletlen, hogy 89 környékén nemcsak csöcsös-baszós könyveket kezdtek el roham tempóban kiadni, hanem hiánypótlásként az addig elhallgatott témák is napirendre kerültek:
K1, K2, Bőrfejűek, Vérnarancs - aszem ez volt a címe a melegekről szóló interjú kötetnek.
Szóval ennyit a 80-as évekről, jó hogy vége, a poszt írójával teljesen egyet értek, de ezt hiába magyarázod olyannak, aki maga alá fosik a gyönyörtől és a kiválasztottak közé tartozás felemelő érzésétől, ha elolvas egy: Mi, 30-asok kezdetű szar köremail-t.
süti beállítások módosítása