A KOPASZ KUTYA MEGESZI A NEMZET CSÓTÁNYÁT
Nézem a tévében a Ferót. És látom, hogy tré. És messze nem ez a legnagyobb bajom vele. Mert egy gyatrán licenszezett műsorban, gyatra forgatókönyv alapján gyatrának lenni nem akkora gáz. (Ugyanakkor persze riszpekt a tehetséges versenyzőknek, akik szerint ez életük lehetősége, kívánom, ragadják meg sikerrel, ámen...) Szóval nem az a ciki Feró, hogy idétlen, vén balfék vagy a hülyék klubjában, hanem, hogy áruló. Elárultál engem. Meg az egész nemzedékemet. Persze mi vagyunk a brokik, akik mondjuk, 80-ban a Danuviában (az egy külvárosi művelődési ház – a gyöngébbek kedvéért) ott térdelünk, a tökünkről is csorog az izzadság a tömegben, a nyakunkban baboskendő, jó esetben még rajtunk valami szakadt bőrjakó, és együtt énekeljük (na jó, rólad meg rólunk lévén szó, sokkal inkább stimmel, hogy skandáljuk) a bluest, hogy „Térden állva, a gondolat előtt a szó csak térden állhat...” Ha akkor ott sejtjük, hogy harminc év múlva tüllszoknyákkal korcsolyázol, milliókért játszod a bazári rockert reklámfilmekben és barackszínű nadrágban genyózol tehetségtelen kis balfékekkel, mert ezt írták neked a forgatókönyvben... Hát nagy szarban lettél volna akkor a Danuviában, Feró, hidd el. (Tudod te ezt nélkülem is...)
De még mindig nem az legnagyobb baj ám, hogy ez a Feró gyerek, a Nemzet önnönmaga által kinevezett Csótánya, áruló lett. Hanem, hogy ő gyilkos is. Tettestársaival a magyar rockzene gyilkosa. És hú, ezért is hogy haragszom rátok meg a nyolcvanas évekre! (Na jó, innentől leszállok Feróról, csak még annyit, talán mindenki jobban jár, de legalábbis tisztább marad, ha a Beatrice is marad, ennyiben:
Nem akarom játszani az agyam, de én már akkor tudtam, hogy mindennek vége, amikor a Ricse fellépett a Kisstadionban. Tudjátok kivel? Az Omegával meg az LGT-vel.
És erről Erdős mesterék még egy lemezt is kidobtak. (Erdős megvan? Ja-ja, az, aki végül a Csepregi Évit tudta becserkészni a Kócbabákból, egyébként meg a magyar lemezkiadás Kim Ir Szenje volt a 70-es 80-as években.) Egy bakeliten a Petróleum lámpa meg a Meditáció meg a Miénk ez a cirkusz!
Na ne b...sszunk kocsin, mer’ az ráz... Mintha Louis Armstrong léptetné fel showműsorában Lagzi Lajcsit. Mintha Picasso Guernicáját
a múzeumban egy falra akasztanák Hitler akvarelljeivel,
de legalábbis Dudás Juli néni naív parasztidilljeivel.
Alig született meg az igazi magyar rockzene a hetvenes évek közepén-végén (jó-jó, tudom, hogy előtte az első lépések Kex, Taurus, Tűzkerék satöbbi...), máris önkezével vetett véget életének a nyolcvanas évek elején. A többség a csúcspontnak tartotta a Fekete Bárányok koncertet a Hajógyárin (igen-igen, ott, a Szigeten – a félreértések elkerülése végett, azok ott nem vadkenderültetvények a felvételen):
Szerintem meg inkább az első, de halálos tőrdöfés volt. Konzumszarrá lett a hazai rock. Rafkósak voltak az elvtársak a Fehér Házban, tudták, csak egyet kell tenniük: engedni őket. A többit elintézik maguk. És a rockerek tényleg elintézték. Magukat. Konszolidálódtak. Tehát meghaltak. Rá egy évre a mozikban a Kopasz kutya című film, ami már csak halottrugdosás volt. „Betekintés egy rockzenekar hétköznapjaiba” Az..., betekintés a..., majdnem kimondtam, hogy mibe. Hobó meg a Schuster Lóri „önmagukat” játsszák. Na ne, a nekrofília ehhez képest keresztény erkölcsiség. Aztán a lavina gördül tovább, mint a rosszul fordított nevű Rolling Stones, a teljesség igénye nélkül: az Eddából lelép Slamó, a P. Mobilból Vikidál (nemcsak a többiekről írt jelentéseit viszi magával, hanem a tehetségét is), a Beatricéből Gidófalvy megy bohóckodni a Karthagóba (már ez a név is...), a Piramisnak annyi (Révészt a szóló karrier, Somot Karda Bea ölelő karjai után kigyúrt bicepszek várják a sitten), Hobó egyre magányosabban rója a csavargók útját, Ferót már megdumáltuk... A magyar rockistenek nem a fejükre, hanem a seggükre estek. Kár értük. De legalább nem mindegyik baszakszik az X-Faktor zsűrijében.
S mi maradt az évtized folytatásában nélkülük? Muszáj? Komolyan? Hát jó, legyen. Például tele lett a tök..., akarom mondani a város szerelemmel (asztakurva):
Éveken át boldogan tudtuk meg, újra és újra agyonjátszva, hogy milyen a boksz:
(Ja, vágom, hogy az LGT ikon, meg Pici bácsi, meg Liszt-díj, meg Loksizás, meg ilyenek, oké, rendben, színvonal, csak nálam mindennek annyi köze van az igazi rockhoz, mint Beethovennek a hallókészülékhez.)
Dinamit - ugyan már, hiteltelen, mint Ferenc Józsefen a díszmagyar.
Underground, Pajor Tamás, hahaha, na figyi csak, előbb ezt (legalább egy kicsit):
Majd ezt (legalább egy kicsit):
Tudod, mit szoktak erre mondani? No comment.
Lord, Pokolgép – jaj, már megint ezek a nevek... Plusz, ha nagyon elvont voltál, akkor AE Bizottság, VHK, Kontroll Csoport, s belőle Sziámi... – ühüm.., lila bölcsészeknek, akik a fater kapcsolatain keresztül már 85-ben hozzájutottak némi fűhöz. De nem a Parkánon, Technokol Rapidon és Kőbányai Világoson nevelkedett Illatos úti szakmunkásképzős lúzereknek (akkor ezt a kifejezést persze még senki sem ismerte). Esküszöm, ezek után szinte felüdülés volt tíz évvel később a Shygys meg a Manhattan.
Na ebből egyelőre elég ennyi. S nyugi, nem sokára adok majd a külföldieknek is
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
harger 2010.10.07. 21:38:12
waze 2010.10.07. 21:39:45
az értelmesebbje csak külföldön próbálkozik, utána itthon vagy még akkor sem. hiánypótlásnak itt a nemzeti rock de az meg pár kivételt leszámítva tényleg ócska. az mr2-t leszámítva nincs normális országos csatornája a magyar/külföldi zenének, de az meg nem rockzene..bár legalább van. vissaztérve a 70-80-as évekre, sztem az a hőskor volt, aki hülye volt akkor is lemaradt. ma már kevés kivételtől eltekinte csak szánalmas másai saját maguknak. szegény bill, igen jó volt az öreg de sztem ez már csak erölködés. a hobó azon kevesek egyike aki fejlődött, kipróbált mást mint a héédzsó, talán neki jár a legnagyobb elismerés. na részemről hirtelen ennyi...:-DD
Gukker 2010.10.08. 12:36:22
Gukker 2010.10.08. 12:37:26
Rigor Mortis 2010.11.26. 15:57:44
A Prognózistól a Hajsza közben jó szám volt, azt szerettem, a többi gyenge.
Az LGT tényleg kritikán alulian szar volt. Nem értem, hogy mit esznek rajta.
Ja, és szerintem Hitler képei szebbek, mint Picasso mázolmányai. Értem én, hogy gonosz náci vs avantgard-kubista forradalmár; de ami ronda, az ronda.
Picasso pont annyira túlértékelt, mint az LGT.