HTML

Abcúg 80s!

„Ha még éltél: érezted, ezért kár volt. Ha már éltél: érezted, ebbe belehalsz. Ha még nem éltél: örülj neki, és okulj.”

Friss topikok

  • Lángoló Nyelesfing: Sok-sok liter ondó elfolyt a szabadba akkoriban Kalmár Zitácska hatására (2015.08.23. 16:54) POFI, POPSI, DIDI
  • űrlakó (törölt): @űrlakó: MI EZ ? a RENDŐRSÉGTŐL KÉRDEZZEM MEG? (2011.05.09. 13:26) SZEX
  • Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Azok a szép napok... fiatalemberként a f@szom se gondolta volna, hogy több, mint negyed századig n... (2010.12.31. 05:51) MAGYAR FOCI
  • fátum: Tényleg olyan nehéz felfogni, hogy minden évtized 1-re végződő évvel kezdődik, és 0-ra végződővel ... (2010.12.22. 10:31) MIÉRT RÜHELLEM A NYOLCVANAS ÉVEKET
  • Nadiposzi (törölt): @Brother Love: A Nagy fa árnyékában. Bertha Bulcsú regénye. A fickó eredetileg újságíró volt, így... (2010.12.22. 07:54) TV-SOROZATOK

Linkblog

2010.10.20. 22:44 artinon

CUCCOK

 NEKED A DIVAT MONDJA MEG, HOGY KI VAGY?

Ül a kiscsákó velem szemben a metrón, olyan 16 éves forma. Milyen márka van rajta? Tisza. De nem ám cipő, hanem kapucnis felső. Mi vaaan? Pedig az. Gyárilag tele van vágva az egész cucc klasszik Tisza-cipő emblémákkal. A 90 után születettek szerint retróban nyomja a srác. Szerintem meg égőben. Csak lövése sincs róla. Ez olyan, mintha a mai kamaszok kölkei adidos-ban virítanának a majdani Józsefvárosi Piacról. Hát a Tisza-cipőnél nagyobb cink csak a svédzsebes mackónadrág volt, ember! Divat? Igen? Na akkor itt van megint egy kis Pajor (esküszöm, többet nem jövök vele elő ebben a blogban) meg a Neurotic:


     És ha már cipő. A magyar néphadsereg törzsőrmesterei minden havi rovancsnál (fiatalabbak kedvéért: felszerelési tárgyak meglétének ellenőrzése) megkapták a maguk égetett szesz adagját, hogy szemet húnyjanak a hiányzó bakancsok fölött, amelyek már réges régen valami kis csíra lábát törték a Nagykörúton, nem pedig az iszapszemű rájákét (értsd: leszerelés előtt álló, minden hájjal megkent „öreg” sorkatonák) az alakulótéren. Mert a sok ostoba kamasz (jelentem: köztük voltam) marha vagánynak érezte magát, ha 82-ben egy 1974 mintájú gyakorló surranóban masírozott a belvárosban. Nem Martens, apukám, nem színes fűző, nem vasalt orr, nem... – 1974 mintájú, barna dupla csatos, disznóbőr. (De lehet, hogy marha.) Amiről 16 évesen azt hitted, menő, 18 évesen meg könnyezve vonultál benne a nagyvenyimi lőtérre, miközben a szakaszvezető – aki alig volt nálad idősebb – a füldebe ordibálta, hogy „Rambó, mozogjon már, bassza meg!” Ja, és persze ugyanez volt a szitu a szimatszatyorral (újfent a gyöngébbek kedvéért: gázálarctáska), amelyben állati tökösen hordtad a történelem atlaszt meg a négyjegyű függvénytáblázatot, lenézve a diplomatatáskás kis nyomi osztálytársakat, aztán rá pár évre, Nagyvenyim, teljes menetfelszerelés, függvénytábla helyett tényleg gázálarc, menetelés – lásd, mint fent.

    De ha nem vonzott a militáns lázadás, akkor elmehettél poppernek. Répanasztró, pufidzseki, szalmacipő – Topáz, Margithíd vagy Randevú diszkó. Szabad perceidben meg kölcsönösen anyázhattátok egymást a csövesekkel, akiknél a lábbeli lájtosabb változata a surranó helyett természetesen a cudar imidzsű Alföldi papucs volt. (De legalább a hetvenes évek végi klumpa őrületen túlvoltunk...) Az Alföldi ronda is volt, klaffogó is volt, és ráadásul rendszeresen lecsúszott a lábról. Az enyémről történetesen a 6-os busz csuklós részében, le egészen a busz aljáig. A végállomásnál a felszállók csak azt látták, hogy fogom a haverom bokáját és fejjel lefelé belógatom a csuklós rész nyílásába, hogy kikaparja a fél pár papucsot, miközben könyörgöm a sofőrnek, hogy el ne induljon, mert egy jobb kanyarnál a havert tuti palacsintává lapítja a csukló harmonikája...

    Aztán meg ha kinőve a bohóckodást imidzset akartál váltani, a havi fizetésed otthagyhattad az Ecserin valami rosszarcú seftesnél egy becsempészett Casucci farmerért. Föltéve, ha nem akartál üzletben kapható, magyar gyártmányú Trappert (magyar farmer, höhöhö, ez jó, kb., mint a szudáni svájci bicska...) vagy totál gáz brazil Lee farmert hordani. Márpedig nem akartál. Akartál viszont olyan cuccokat, amiket a Bravo magazin poszterein hordott Madonna,
a C.C. Catch,
meg a Kajagoogoo.
De nem volt mindenkinek kamionos a faterja, ezért aztán vadásztad a maszek butikokat meg tricotage-okat (kötödéket), ahogy ezt itt a GM 49 nyomja Gallával, aki akkoriban még new wave-ben utazott, s nem kétes értékű magyar Monty Pythonban:


Az már csak a sors furcsa fintora – szerencsére – , hogy mivel ilyen nehéz volt összegermózni a szerkókat, bármennyire is szerettünk volna, legalább nem néztünk ki így: 
Legfeljebb így:
De ez már – akárcsak a képen látható George Michaelé – egy egészen máshová vezető történet...

 

110 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://abzug80.blog.hu/api/trackback/id/tr392387389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2010.10.22. 13:37:44

Hmm.. erdekes meglatas.
Nekem is volt anno Tisza cipom, (miert ne lett volna, az Adidas bolt csak '88 korul nyilt meg a Vaci utcaban, addig mi mast vehettunk volna). Semmi bajom a mostaniakkal, bar fazonra nem igazan tetszik, de hat nem hordom, ennyi. Teljesen mas a helyzet az egyeb Tisza kiegeszitokkel (polo, pulover stb). Hatalmas erzes, mikor a vilag konkretan masik sarkaban valaki radkoszon, mert latta a polodat...
Utolso hozzaszolaskent, meg mindig szivesebben latom a Tiszat, mint retrodivatot, mint a holdjaro-Buffalo-t, vagy a Bochuse tipusu makkoscipoket, nemde? Pedig az mar az ugymond szabadsag eredmenye volt....

kopanyi_g (törölt) 2010.10.22. 13:38:50

nem értem,h mit fikázod a Tiszát, lehet nem voltam akkor gyerek, amikor Te, de most ilyet hordok és teljesen jó a minősége, sőt!
és sztem elég faszán is néznek ki ... mondjuk én fiatalabb koromban se hordtam soha szimatszatyrot, mert én meg azt gondoltam gáznak ....

kopanyi_g (törölt) 2010.10.22. 13:39:56

és jah, ink ez százszor, mint egyszer újra a holdjáró :D

\\\'tor 2010.10.22. 13:41:14

Én Tisza cipőben fociztam nagyon sok évig -nagyon sokat kibírtak. A fél tökömet odaadtam volna egy adidasért. Végre Fatertól kaptam egy pár adidas focicsukát (a fél tök maradt), a harmadik meccsen szétnyílt a talpa meg a bőr között - kuka. Szépen vissza vettem a Tisza cipőt és többé már nem vágytam a rothadó kapitalizmus bóvli termékére.

freiheit 2010.10.22. 13:45:38

A Tisza szerintem nagyon menő lett, egyszerűen mindegyik cipő tetszik, ha bemegyek boltba .. csak nagyon drága :(

Kicsit Karcos 2010.10.22. 13:45:38

Lehet, hogy cikinek tartottad a régi szép időkben a Tiszát, ezért a mai tiszásokat lenézed, de aki _most_ szereti a Tisza cipőket, az meg talán Téged néz le a maradiságod miatt.

A Skoda is "ciki" volt egy időben bizonyos körökben, ma meg már egészen más asszociációkat kelt.

Változnak az idők, a divat meg körforgásban van, a nagypapa ruhái minden korban a legmenőbbek közé számítottak, még ha apuka nem is értette, miért, mert ő meg az ő nagyapjának a ruháiért volt oda, nem a fateréért.

Én is jókat viccelődök az emósokon, de amikor én jártam halálfejes ruhákban, akkor marhára leszartam, ki mit gondolt erről, sőt nem szartam le, éppen azért hordtam:)

Én inkább örvendetesnek tartom, hogy vannak "trendi" magyar cuccok.

retinax 2010.10.22. 13:46:35

A Tiszát tényleg újracsinálták, meg az is sokat segített a pr-ján, hogy menő DJ-k dobálták a népnek beetetésként. Mindazonáltal aki egyszer, legalább részben kifejlett tudattal átélte a nyolcvanas éveket, az többet fel nem vesz ilyesmit. Sőt, én a kilencvenes évek viseletétől is hányok, hát nézzenek már meg egy nyolcvanas-kilencvenes években készült osztályképet, mennyire vérgáz már ami azokon látszik, ugyanolyan szarul néz ki a menő gyerek, mint a "nyomi".

Evil Dick 2010.10.22. 13:47:04

A szimatszatyor gáz, a rocker arcok hordták a szegecses PVC dzseki, a lyukas fekete farmer és a magasszárú fehér Puma cipő társaságában. :)

minekez 2010.10.22. 13:47:13

Kétcsatos surranót nem hordott egy iszapszemű rája sem, mivel az a tiszti
felszerelés része volt. A sorállomány egyszerűbb felépítésű egycsatosban lézengett. Egyébként tényleg nagyon kényelmes tudott lenni (bár természetesen volt egy időszak, amikor csömöröm volt tőle :)

A Tisza cipő pedig akkoriban tényleg ciki volt. Az én időmben már volt alternatíva (pld Puma). Most már nem az, ügyesen próbálják a retrót meglovagolni.

Egyébként a Lee brazil volt? Nem emlékszem már rá, emlékeim szerint nem volt akkora gáz. Volt valami LeeCooper, az már inkább. "A" farmer pedig a Levi's volt akkoriban természetesen.

Titiú 2010.10.22. 13:47:45

Surrnaó témához, kb. 1998 körül esett meg: a bátyámmal sétáltunk Nyírbátorban a határőr-laktanyánál, bátyám lábán fater régi katonabakancsa (1974 körül szerelt le az öreg...). A laktanyát őrző határőr könyörögni kezdett, hogy cseréljenek bakancsot, mert az övé szarabb állapotban van, és ő bizony nem brahiból hordja :)

Evil Dick 2010.10.22. 13:51:01

@minekez: Nekem kétcsatos volt, az egycsatos az újabb fazon volt, kevesek kaptak olyat. (1995)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 13:53:59

@minekez: igen, a Levi's nagyon menő volt nyolcvanas években, aztán a kilencvenesben meg olyan fos minőségű nadrágokkal árasztották el a piacot, hogy talán soha többé nem vennék tőlük semmit, hiába bizonygatják egyesek, hogy az 501-es az ma is 501-es.

Nekem nincs gondom a ruhaválasztással, ki szoktam tudni fogni a jó, strapabíró minőséget, bár pl. félcipőkkel kapcsolatban meguntam a kísérletezést, visszatértem a jó öreg acélbetétes bakancshoz és félcipőhöz, azok évekig kibírják azt is, ha minden nap egész nap kosárlabdával gyakorlod bennük a szabadrúgásokat, meg tetszenek is, más meg nem érdekel.

balazsman 2010.10.22. 13:54:08

Tisza cipő a nyolcvanas évek második felében, agglomerációs településen már gáznak számított, az Adidas nem csempészáru volt már akkor...
a metálosok is Pumát hordtak (fehér, maga szárú) és persze szimatszatyrot.
utóbbit a rockerek is hordták, mindenhol, utcán, iskolába, stb. de csakis ők, más meg sem fogta volna.
Golyóstollas "edda" felirat kötelező volt.

a Trappert is lehet még kapni, a Bem térnél, ahol a Fő utca kezdődik, a 86 busz megállójában van egy kis üzlet. T-shirt, nadrág, dzseki minden van, és nem olyan drága, mint az újjáélesztett Tisza.

ujik 2010.10.22. 13:54:50

nekem volt annó Tisza cipőm, magasszárú sportcipő és ciklámen színű cipőfűzőt tettem bele:-))))

Miklosz 2010.10.22. 13:56:36

Kicsit utána kellett volna nézni a Tisza márka újrateremtése történetének és akkor nem kellett volna az első 8 sort begépelni. Vállalatan retró de közben létrehoztak egy új arculatot is a régire építve. Nem tetszenek a ruhák de az igen, hogy vissza akartak egy régi márkát hozni és egy komoly arculattal megtámogatni, fiatal designerek segítségével.

NGA 2010.10.22. 13:56:54

Jó a cikk. Bizony a tisza akkoriban gáz volt. A minimum volt a Yassa, de inkább Adidas. Most még gázabb, mivel olcsóbban kapok Adidas Original cipőt, mint Tiszát.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 14:00:40

@NGA: na az olcsóság az pont nem szokott érdekelni a ruháknál. Nem vagyok olyan gazdag, hogy olcsót vegyek. Az elmúlt kb. 12 évben nagyjából két sportcipőm volt a stoplisokat és az alkalmi kínaiakat leszámítva, egy Adidas Special meg egy Adidas Spezial, kb. 20 ropi / pár, vagyis évi 3 ezer forint. Tudsz ennél olcsóbbat, amit szívesen fel is vesz az ember? Gyöngyházas izéket pl. utálom, ezt meg imádom.

Joe84 2010.10.22. 14:07:45

A Tisza szerintem sem gáz. Attól még, hogy régen az volt ma egész jó cipőket csinálnak.

gorillka 2010.10.22. 14:11:08

akkor voltam fiatal, amikor a Tisza szerinted gáz volt.
Elég szegények voltunk és sokat kellett könyörögnöm a szüleimnek míg végre megkaptam.
Nagyon boldog voltam, mert nem a klasszikus cipőcskében "nyomattam" hanem igazi edzőcipőm volt, bár nem adidas.

A mostani kollekció kimondottan tetszik, viszont nem hordom, mert nem adok ki 23ezret egy edzőcipőért.
De ha a gyerekem kéri, neki megveszem, mert jó emlékek fűznek hozzá...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.10.22. 14:11:31

Szerintem anno nem volt gaz a Tisza cipo.
Mas amugy se nagyon volt.
Esetleg a magasszaru feher Puma.

14 evet lehuztam az atkosban a 34 evembol es emlekeim szerint a Tisza egy nagyon korrekt marka volt az akkori fizetesekhez merten korrekt aron.

Azt meg nagyon furcsalom, hogy most horror aron adjak a Tisza cipot, ruhat.
Szerintem pont az lenne a lenyege a Tisza-nak, mint markanak, hogy magyar, minosegi aru jo aron es az emberek ne a kinain vegyek a ruhat.

NGA 2010.10.22. 14:13:24

@Kicsit Karcos: Olcsóbbat? Igen, amikor az Adidas-nál 50%-os leárazás van. Mindig ekkor veszek. Most is dobozban van egy páram, amit 10e-ért vettem féláron az Adidas boltban.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.10.22. 14:20:24

tisza cipő lee farmer, lehet para de nekem így tetszik, tehát ezt hordom. A posztoló meg egy gyökér. pont.

Nebameg 2010.10.22. 14:22:52

Szimatszatyor valóban a legelbaszottab találmány a világon. Az eredeti funkciójára alkalmatlan, viszont egyéb dolgokból kevés fér bele. A Tisza cipő szerintem nem volt gáz, inkább a semleges zónában tartózkodott, menő viszont semmi szín alatt nem volt.

leonardodecabrio 2010.10.22. 14:31:05

Szerintem a Tisza régen nem volt akkora gáz, mint mostanában a Recbak, meg az Adios meg mittomén. Az volt csak, azt kellett szeretni. Tisza RUHA meg nem is volt, a tisza ugyanis CSAK cipógyár volt. (ha már CAPS LOCK DAY van ma)

Mózsi bá (törölt) 2010.10.22. 14:35:01

Nem tudom, a blogoló hol él, de lassan 10 éve, hogy újfent létezik a Tisza, mint márka. A 70-80-as években tartós cipőket gyártottak, aztán süllyedni kezdett a hajó, egyre gagyibb anyagokból pakolászták össze a lábbeliket. Ma egyszerűen divat a Tisza, rendkívül jó dolgaik vannak, ilyen egyszerű az egész.
Pajortól meg jobban ideillik a Vén vénáján a láz, ha már feeling...

egyetlenke 2010.10.22. 14:36:23

Nem éltem akkor, amikor az Tisza ciki volt. Csak azt tudom, hogy az adidas a lábamon 1 év. A Tiszámat 3. éve nyúzom és semmi nem látszik rajta. Nekem nem mindegy.

olduser 2010.10.22. 14:37:19

Ó bakker, posztoló, mert neked nem jöttek be a nyolcvanasok még másoknak bejöhettek, és be is jöttek. Még akkor is, ha ebben az országban élt.

biohazard 2010.10.22. 14:37:48

Sokat nem lehettél katona, gumitól felfelé mindenki feketére boxolta az eredetileg barna bőrt.

NGA 2010.10.22. 14:40:27

@olduser: Nekem bejött a 80-as évek, de akkor bizony az Adidas, Puma, Nike volt a menő. Bár akkor mi Nikeként a Nitrokémiát ismertük Balatonfűzfőn :-)

Veder1 2010.10.22. 14:42:17

A mostani Tisza márkát ne hasonlítsuk már a régihez! Szerintem a mostani darabjaik nagyon jól néznek ki, modernek, egyediek, merész színválasztásúak. Inkább büszkének kellene lennünk rá, hogy magyarok hozták létre. És hogy drága? Kit érdekel egy szaros Louis-Vuitton táskáért mennyit kérnek?

Dr Kangörény 2010.10.22. 14:44:17

Kétcsatos bakancs honvédségnél tiszti felszerelés volt, határőrségnél (feketében) sorállományé.

El is loptam anno. :-)

elipszilonostyé 2010.10.22. 14:45:08

Szép ívű, jól megírt poszt, ennek ellenére a Tisza menő és slnyűhetetlen.

elipszilonostyé 2010.10.22. 14:46:07

elnyűhetetlen, vagy mi. :)

HgGina 2010.10.22. 14:46:33

Az Alfa papuccsal semmi gond nem volt. És még mindig sokkal mutatósabb, mint manapság egy fehér zoknival hordott akármilyen márkás szandál. A Lee messze nem brazil volt, hanem amerikai (ahogy a Lee Cooper is). Hacsak nem tekintjük az itthon "összeszerelt" narancs cetlis Leviseket magyarnak. A Lee farmeroknak bizony egész jó anyaguk volt, ahogyan a Trappernak is.
Egyébként pedig a Cassucci mellől erősen hiányzik a Ritt, a Tisza mellől a Méta és a Senior.
Elfogult, begyöpi vénember a posztoló.

NGA 2010.10.22. 14:51:03

A fehér zoknis szandál az endékás filing volt akkor a surda sapkával, és műbőr autóstáskával. (Go Trabi Go)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 14:51:40

@HgGina: nem tudom eldönteni, hogy a szandál zoknival vagy zokni nélkül nevetségesebb egy férfi lábán. Mondjuk 50+ évesen színben illő zoknival más tészta, de azalatt elég nyomi szerintem így is, úgy is. Kétségkívül jól megy hozzá viszont a kigombolt ing, az is praktikus, főleg, ha szőrös a férfiember csöcse, és szereti csapkodni a pocakját is.

gabroncs 2010.10.22. 14:54:32

én általánosban nyomtam végig a 80-ast és ha jól emlékszem tisza cipőm az volt, viszont a fél vesémet odaadtam volna egy igazi farmergatyóért, akár trapperért is, amit tiszta szívből fel tud venni egy igai rocker gyerek :) De mivel a fater szabó volt, ezért az általa készített kockás mintás szövet nadrágokat kellett hordanom...hogy én mennyire utálta azokat a göncöket. Aztán az évtized végére a fater végre megpattant, én pedig végre normálisan öltözködhettem :) Magasszárú fehér puma cipő, csőfarmer, agyonszegecselt pvc műbőrkabát amire ráhúztam egy farmermellényt...szóval igazi tökös rocker lett belőlem mire beköszöntött a 90es évek :-)

Deneware. 2010.10.22. 14:55:50

A blogíró egy f@sz... Nincsenek abszolút, őrőkérvényű, soha el nem évülő ismérvei a menő/nem menő kategóriának. Ami ma menő az 20 év múlva lehet hogy ciki, de ettől még nem kéne a 20-évvel ezelőtti "menő" dolgokat utólag visszafikázni. Ha ma tudnád hogy mi lesz -mondjuk- 30 év múlva, és aszerint öltözködnél, jó eséllyel járnál úgy mint Marty McFly. Bár lehet hogy nem tudod kiről beszélek, mert hát a srác mégis csak agy 25 éves filmben játszott és az ma már baromi ciki...

SzőröstalpúJeti 2010.10.22. 14:56:36

Esküszöm nem vágom, hogy azért mert 30 éve fos volt a Tisza, és azon emészted magad, hogy akkor minden szar volt, és kénytelen voltál szart hordani, aminek kis bohóként még örültél is, ezért szerencsétlen kölyök a metrón miért ne hordhatna bármilyen mai Tisza cuccot. Ha égő lenne a korosztályában, nem vette volna meg. Az meg, hogy a 30-40-es korosztálnyak mi az égő, pont leszarja, hozzáteszem, helyesen.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 14:57:16

A lila meg a zöld öltöny makkoscipővel, műbőrdzsekivel, nyeles fésűvel és tükörrel a farzsebben az megvan?

mereg · http://bosszanto.blog.hu 2010.10.22. 14:57:32

Nekem is volt anno Tisza cipőm, és szívesen hordtam. A mostani is tetszik. Amúgy ez a Tisza cég már nem ugyanaz a Tisza.
www.tisza.hu

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.10.22. 14:58:01

nyolcadikosban egy csaj mindig ezt mondta hogy:
jó gatya a ritt ami engem úgy undoritt

HgGina 2010.10.22. 15:02:03

@NGA: a Nike-vel az a helyzet, hogy pont akkoriban mondtátok helyesen,. Mert bár ma is a többség nájki-ként emlegeti, de pusztán azért, mert a sok nagyeszű amerikainak fogalma sincs arról, hogy ki is volt az a görög istennő, akiről a márkát elnevezték.
Helyesen tehát bizony az Nike (niké) és nem "nájki".

Kicsit Karcos 2010.10.22. 15:03:13

@SzőröstalpúJeti:

"Az meg, hogy a 30-40-es korosztálnyak mi az égő, pont leszarja, hozzáteszem, helyesen."

Pontosan, a kamasz az legyen kamasz. Ha a gyerek 16 éves korában nem fog polgárpukkasztó göncöket hordani, nem jár bulizni, és még egy osztályfőnöki figyelmeztetést sem kapott, el leszek keseredve.

HgGina 2010.10.22. 15:05:39

@NGA: a surdasapka éppenhogy az NDK-ba utazó magyarok jellemzője volt. Amit a németek illendően csak Kindermacher-nek neveztek. NDK-s fiataloknál a farzsebből kilógó nyeles, műanyag fésű volt az azonosítójel.

NGA 2010.10.22. 15:06:34

A legviccesebb az, hogy ez nem a mai tizenéveseknek szól, hanem a mai negyveneseknek. Azoknak ciki a tisza :-) A mostaniaknak menő. Csak sokan nem értik a poszt lényegét.

HgGina 2010.10.22. 15:09:31

Akkor ezek szerint egy eredeti Levi's az is gagyi, mert vitorlavászonból készült?

HgGina 2010.10.22. 15:12:39

@NGA: Igen, én is. Ezt a magyarok hordták NDK-ban. Az NDK-sok csak átvették tőlünk. Az ilyen sapkát nevezték a németek Kindermacher-nek, utalva a magyar szexturizmus 80-as évekbeli elérhető célállomására.

pdstudio.info · http://www.pdstudio.hu/ 2010.10.22. 15:12:55

Én szeretem a Tiszát, még Trapper farmerom meg övem is volt ;).

NGA 2010.10.22. 15:21:25

@HgGina: 1980-ban 13 éves voltam, igényem már megvolt a szexre, de a lehetőség még nem :-)

morgósmackó 2010.10.22. 15:21:48

Gyerekkoromban a nővéremnek volt Tisza cipője. Nekem nagyon tetszett, és alig vártam, hogy "belenőhessek" (7 év köztünk a korkülönbség, mire megnőttem, a cipőnek nyoma veszett). Persze, még akkorka voltam, hogy nem igazán foglalkoztam a "mi a menő" kategóriájával.

Most leginkább ezt a negatív hozzáállást nem tudom mire vélni. Miért baj az, ha egy mai magyar kamasz menőnek tart egy magyar márkát? Pusztán azért, mert a '80-as években már szinte kötelezővé vált a nem "nyugatit" útálni? Én inkább örülnék a dolognak, hogy így megújították. Tisza cipőm ugyan nincs, nem is biztos, hogy valaha lesz, de nagyon remélem, hogy külföldön is megismerik és tehetséges dizájnereink nem rohannak el fejvesztve ebből az országból mondván itt nem teremhet nekik babér.

Gazz 2010.10.22. 15:24:12

A Tisza cipő elég tartós cucc volt, akkoriban még nem ismerték a marketinget, hanem azt hitték, hogy egy cipőt tényleg jól meg kell csinálni, ahhoz, hogy eladják.
Szerettem. Ma már nem hordanék, 40 éves korban a sportcipő gáz.

NGA 2010.10.22. 15:26:59

@Gazz: 43 éves vagyok, és csak sportcipőt hordok. Elég gáz vagyok :-)

Kivancsi 2010.10.22. 15:32:05

Tisza IGEN is ego volt!!
Mar akkor is csorgott a nyalunk a adidas-ert a puma-ert.
Pedig akkoriban sokkal nem voltak jobbak mint a tisza.

Vegul is egyiket sem vettem az ego nem kellett a menore meg nem tellett...

De lehet hogy most veszek tisza-t??

NEM... hulye nem vagyok fele annyibol van 2X jobb is....
Lofaszt a rablo-kapitalist magyarjanak!!

dreia 2010.10.22. 15:32:44

A Tisza cipő és a Lee tényleg ciki volt, de a legcikibbek a hamis, azt hiszem műszálas farmerok voltak, ezek nem is koptak. A 70-es évek első felében sokkal több ilyet lehetett látni, mint eredetit. Az első farmeromat, egy Super Rifle-t az Ecserin vettem 1000 ft-ért 75-ben, és nagy mázlim volt, hogy nem volt hamis, igaz megkapargattam pengével, hogy kopik-e, de csak a beavatása után nyugodtam meg teljesen. Menő volt a Levis mellett a Wrangler is. Alföldi papucs már 76-ban is volt, nekem viszont késsel levágott sarkú cipőm volt, mert nem lehetett laposat kapni.

szamarhegy 2010.10.22. 15:32:51

Szerintem is változnak a dolgok, szimatszatyor akkor se jött be, most pedig 100x praktikusabb, célszerűbb övre, hátra, stb. táskákat kapni. Egy igazi szocialista (nem 50e. Ft. körüli) , valódi bőr bakkancsért havonta áttúrom a netet, mert a kertbe, ásni a legjobb, legtartósabb. Alföldi papucs lakás-kert kombóra most is a legjobb, utcára sose venném már fel. A népies dolgokat egy az egyben nem venném fel, de ha sikerülne valakinek úgy újragondolni a népművészetet és egyszerre hagyományőrző és divatos megoldásban kihozni, akkor simán hordanék népies, modern ruhákat.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.22. 15:38:45

Ennyi kretént politikai fórumokon sem találni, mint ahányat itt.
Szerintem sokkal cikibb ma magyarnak lenni (többek közt miattatok is), mint akár Tisza márkájú akármit, akár Trapper farmert hordani. (megjegyzem, évekig hordtam kamasz koromban Trappert is, semmivel sem volt rosszabb, mint a duplaannyiba kerülő Levis)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 15:39:18

@Kivancsi: jólesett egyet magyarozni, ugye? Majd csak megszokod te is, hogy egy magyar márkáért is hajlandóak az emberek a zsebükbe nyúlni, a magadfajta olcsójánosok legnagyobb megdöbbenésére.

Valószínűleg te már soha nem fogod megérteni, miért vesz Mercedest egy befutott, biztos egzisztenciával rendelkező ember (vagy Tisza cipőt a gyerekének), amikor feleannyiból fullextrás Hjundéjt is kaphatna.

Nő fel az újabb generáció, akik már büszkék a magyar sikerekre, magukénak tudják érezni őket, és büszkén hordják akár a hétköznapi ruhájukon is a magyar színeket. Változnak az idők, de jó irányba.

NGA 2010.10.22. 15:47:46

@Kicsit Karcos: Ez a blog a 80-as évekről szól, hogy akkor mi volt a menő. Nem arról, hogy most mi.
A 80-as években a magyar cucc ciki volt. A nyugati volt a menő. De ismétlem ez a 80-as években volt.

Hannibal22 2010.10.22. 15:50:24

"Ül a kiscsákó velem szemben a metrón, olyan 16 éves forma. Milyen márka van rajta? Tisza. De nem ám cipő, hanem kapucnis felső. Mi vaaan? Pedig az. Gyárilag tele van vágva az egész cucc klasszik Tisza-cipő emblémákkal. A 90 után születettek szerint retróban nyomja a srác. Szerintem meg égőben. "
Ezek után szerintem saját magadnak játszd le azt a neurotic számot! (de jó sokszor,egész addig míg meg nem érted)

NGA 2010.10.22. 15:50:34

Egyébként a legnagyobb égő, amikor C.C.Catch vagy Fancy koncertre a 40-es házaspár 80-as évek style-ban jelenik meg :-)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 15:52:29

@NGA: tény és való, viszont a kolléga a Tisza mai árpolitikája okán érzett késztetést magyarozásra. Nem fogok ezen flémelni, de szó nélkül sem akartam hagyni. Való igaz, hogy a nyolcvanas években a nyugati cucc volt a menő, az sem volt baj, ha egy fullos amerikai zászló virított rajta. Azóta fordult a kocka, ma már magyar zászló a menő a fiatalok körében, meg a Tisza cipő.

Uzi 2010.10.22. 15:52:57

Ásóval gyerekkoromban egyszer csúnyán a lábujjam találtam el a talaj helyett, Tisza cipő fogta fel az ütést, így csak a körmöm esett le, de az ujj megmaradt :)
Ennek ellenére akkoriban menő magasszárú Puma cipőt akartam :)

balra 2010.10.22. 15:53:02

A gumicsizma, az a gáz.

Kivancsi 2010.10.22. 15:56:03

@Kicsit Karcos: ez egy kicsit durva volt :):)

Mercedes - tisza cipo parhuzamba allitasa :):)

kicsit gondold at amit irtal aztan fogalmazd ujra :):)

remelem a mercedes nem tisza cipot fog kecskemeten gyartani?? :):)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 16:00:03

@Kivancsi: pedig áll a párhuzam, még ha nem is ismered fel, hogy nem minden Merci zőccséges Merci, és nem minden Tisza cipő az, mint ahogy gyerekkorodban tekintettél rá.

A Tisza cipő a minőség és a presztízs egyik szinonímája a mai cipőpiacon legjobb tudomásom szerint, és az árazási politikája ennek megfelelő.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 16:06:10

@Kivancsi: ott is áll a párhuzam, hogy a magadfajták mindkettőre azt mondják, hogy szar, és inkább vesztek fele vételáron sokkal jobbat:PP

simabörű 2010.10.22. 16:08:37

A Tisza nem gáz!
Anno a Tiszát a Pumát és az Adidast egy gyárban készítették itt Martfűn.A mostaniakat már nem itt(már a gyár is bezárt)A surranó meg tuti bakancs.És igen is jobb minőség mint a Martens!A Martens arra jó,hogy Pesten meg játszhatod a fejed az aszfalton.De terepen nem tartós.Hibái pl:beázik.Ez kb olyan mint a lada niva és ezek a városi műanyag terepjárók.Kiviszed terepre és rájössz hogy nem oda tervezték.Nos kit érdekel hogy menő vagy nem menő!?Tartós és jó legyen ez a lényeg.

hallari 2010.10.22. 16:11:12

Nálunk nem volt gáz a Tisza cipő, a tartósabb dolgokat kedveltük /a Tisza ilyen volt/. A sznobságra sose adtunk, a praktikumot részesítettük előnyben, szóval nem tudok egyetérteni a cikkíróval, mert amíról ír, az 90%-ban sznobság. Pláne, ha a farmert is idevesszük, mert a magyar egyáltalán nem volt rossz. Kicsit fura volt a szabása, de akkoriban ez valószínűleg nem érdekelte a tervgazdaság urait. Mondjuk engem sem, örültem, ha új ruhát kaptam. Madonna /és a Cure, Depeche Mode stb./ példáját pedig nem akartam követni, mivel szerintem meg az volt a gáz, ahogy ők kinéztek, és ezt már akkor is így gondoltam. Pajor Tomival pedig nem értem mi bajod, príma szövegmondó, Geszti Péter bevallottan az ő helyét vette át a Rapülőkkkel.

Kivancsi 2010.10.22. 16:12:03

@Kicsit Karcos: meg egy kis adalek...

Az a baj a magyar termekekkel, hogy nehany ceg es vallalat a termekeinek arait probalja a konkurenshez beloni vagy akar meg feljebb is (tisza cipo).
Kozben meg a gyarakban Mancikak es Jozsi bacsik minimalberert gurcolnek, hogy rablo-kapitalista uj gazdagja mercedest tudjon venni...
Ezt meg azzal lehet megfejelni, hogy tulaj meg alazza is oket esetleg! munkaido, nem bejelentes, TB, betegseg szabadsag stb.
Mert megteheti kiasznalhatja a kiszolgaltatott helyzetuket..

Inkabb venne fele anyiert ful-extras HYUNDAI-t es fizetne es becsulne meg a melosait kicsit korrektebbul.....

Kivancsi 2010.10.22. 16:17:42

@Kicsit Karcos: az a baj, hogy veled nem lehet kommentelni mert azonnal szemelyeskedesbe mesz at a beirasaiddal :(:(:(

"
- magadfajta olcsójánosok
- hogy a magadfajták
"

nem vagy korrekt vitapartner :(:(

Kicsit Karcos 2010.10.22. 16:19:59

@Kivancsi: ugye akkor sorolod, hogy a Tisza Cipő Zrt.-nél hogyan trükköznek a munkaidővel, a bejelentéssel, a TB-vel, a betegszabadsággal?

Hopwood 2010.10.22. 16:22:43

tiszával már az a gáz, hogy nagyon sok embernek van. én mikor 4-5 éve megvettem, akkor még ritkaságszámban ment. megjegyzem, azóta is azt hordom és még mindig imádom és bár kicsit megkopott ugyan, de semmi baja! (persze azóta vettem más cipőket is, de valahogy mindig a tisza marad a lábamon) :)

Uzi 2010.10.22. 16:22:55

@Kivancsi: Amíg nem versengenek a munkaadók az adott képességű melósokért, addig ez így is marad (néhány állami/jogi fékkel tompítva)
A befektetőnek bevallottan célja a haszon maximalizálása, ha ezt elégedett munkavállalókkal tudja elérni, akkor azt logikus tennie. Ha meg éhbérért is elmennek dolgozni hozzá, akkor meg azt.

dreia 2010.10.22. 16:31:32

Minden időben Tisza cipőben.

Kivancsi 2010.10.22. 16:32:08

@Kicsit Karcos: Szerintem rosszul olvastad a kommentemet...
Kerlek olvasd at megegyszer!!

Sehol nem iirtam hogy mi a helyzet a zrt. nel.... mivel nincs infom rola...

csak altalanossagban tudok irni a magyar (mercis) nagy tokesek altal kepviselt munkaltatoi moralrol......

viszont nem kell sokaig peldakat keresni!! :):) VAN BOVEN...
DE lehet Mancika neni a Tisza zrt-nel brutto 300E ft -t keres?
De ez meg mindig fele sincs a nyugati minimalbernek (BR:1600eu)
Viszont Tisza cipo dragabb mint egyes nagy markak arai!!!

Vegul is akkor miert fizetunk a Tisza minosegert es presztizsert tobbet??
- Na miert??
Hat nem a Mancikaneni jobb keresete miatt (gyanitom)... :(:(

FeroxX 2010.10.22. 16:34:05

tök mind1, mit adsz el, szart vagy jót, ha elég drágára árazod be mindenképp sznob, menő cucc lesz előbb utóbb.. :) ilyen egyszerű az egész, nem is értem, hogy ezt még nem írta előttem senki..

FeroxX 2010.10.22. 16:34:53

hozzáteszem, ez egy bámulatosan leleményes és az emberi pszichológia gyarlóságára alapozó üzleti modell, de mint látható bejött nekik.

Kicsit Karcos 2010.10.22. 16:45:57

@Kivancsi: ja hogy csak úgy általánosságban adócsalóztál, tébécsalóztál meg magyaroztál? Ebben az esetben én kérek elnézést.

Mancika néni fizetése miatt meg akkor vesd rá az első követ bárkire is, ha te hajlandó vagy 100% borravalót fizetni a benzinkútnál, az ABC-ben, vagy éppen a cipőboltban, csak azért, mert úgymond megtehetnéd. A munkaerő ugyanolyan áru, mint a krumpli, semmit nem mond a munkaadó "jószívűségéről", hogy mennyit hajlandó érte fizetni. Az emberi munkakörülmények biztosítása az más tészta, de arról ugye nincsenek információid a Tiszával kapcsolatban, hiszen csak úgy általánosságban látod, amit látni vélsz.

FeroxX 2010.10.22. 16:47:59

ja és félreértés ne-essék ettől függetlenül szerintem jók a tisza cuccok, de ha nem árazták volna ilyen drágára őket, most nem tartanának itt, hanem ugyan úgy "ciki magyar cucc" lenne, de a nyugati kápitálistáá rencerben csak az számít, hogy valami minél drágább legyen és akkor az "biztosan" jó meg menő is... :)

Kivancsi 2010.10.22. 17:04:11

@Kicsit Karcos: ezekert a dolgokert borravalot csak magyarorszagon varnak el az emberek :(:(
ahol 1600eu fizetes van ott nem sok helyen van a borravalo intezmenye!!
benzinkut, ABC, cipobolt - hulyenek nezik aki adni akarna!!

Arrol Mo-on olcsoe dolgoznak kozben extra profitot termelnek (mercis) tulajnak. Errol nem a melos tehet. (??)
Viszont ha nem kapnak borravalot akkor meg vannak sertodve :)
De, hogy sajat fizeteset rendeznek az nem jut eszukbe :(
Termeszetesen nem a tulaj joszivusegre kell varniuk hanem tenni erte DE nem a borravalo varasaval :):)

En annyit tudok tenni, hogy az extra profitot termelo cegeket egy fillerrel sem tamogatom inkabb veszem fele annyiert a 2X jobbat :):)
Egesz addig mig az altalanos munkaadoi allapotok nem realizalodnak...

Kicsit Karcos 2010.10.22. 17:06:50

@Kivancsi: ha nem vagy hajlandó 2x, 3x annyit fizetni egy tank benzinért, mint amennyiért megkapod, akkor milyen alapon hányod a munkaadók szemére, hogy nem fizetnek 2x, 3x annyit a dolgozóiknak, mint amennyiért azok elvállalják a munkát?

Kivancsi 2010.10.22. 17:15:38

@Kicsit Karcos: benzin rossz pelda volt..

1. Benzin csak egy van nincs valasztasi lehetoseg (cipo meg millio)
2. Benzin ara majd egyforma europaban... nincs lehetosegem feleert 2X jobbat venni :):)
3. Talan otthon 10-20FT al olcsobb...
4. Benzin az allam adoja miatt magas

Sajnos az igaz, hogy a dolgozok hugyert fosert dolgoznak ott..
De ez nem jogositja fel oket, hogy leraboljak, atbasszak a kuncsaftot es tartsak a markukat jattert :(:(

Inkabb kuzdenek a normalis fizetest mint sirankoznak....
De ez nem konnyu.. ezzel is le vagyunk maradva vagy 40 evvel....

Kivancsi 2010.10.22. 17:18:03

@Kicsit Karcos: Szoval kozel ugyanazon a benzinar mellett CSAK magyarorszagon van 1/3 nyi fizetes :):)

Kicsit Karcos 2010.10.22. 17:25:10

@Kivancsi: teljesen jó példa volt a benzin, megmutatta, hogy eszed ágában sem lenne 50 rugóért tankolni, ha 15-ért is tudsz, csak azt nem fogod fel, hogy ezzel más is így van, még az általad talán még a magyaroknál is jobban gyűlölt kapitalistáknál is. Na meg Manci nénédnél, aki szintén nem menne el havi 50-ért dolgozni az egyik helyre, ha 150-ért is tud a másikon.

artinon 2010.10.22. 19:19:43

@Gorcsev Iván21: Csak a történelmi hűség kedvéért: Az igaz, hogy Nagyvenyimen nem volt laktanya, viszont ezt senki nem is mondta. Lőtér meg azért volt, mert a simontornyai (ahogy ezt Evil Dick helyesen megjegyzi Simontornyával kapcsolatban) éleslővészet előtt kivittek minket a nagyvenyimi gyakorlótérre, kispuskával gyakorló lövészetet tartani, egy ott, helyben berendezett lőtéren. Így aztán a nagyvenyimi gyakorlótér egyben lőtér is volt (lehet, hogy csak ideiglenesen, hál isten többet nem jártam arra...).

trendo+ 2010.10.24. 08:03:06

@Blassius: "Asszonyom! Ne hajtsa el magzatát!!!! (az iskolába, Tisza cipő nélkül)

kroll 2010.10.29. 00:01:15

@mojoking77:

Simán lehetett kapni már 85-ben is Adidas cipőt például a Rottenbiller utcai állami sportáruházban a Keletinél. Sőt a PEMÜ Puma cipőket is gyártott 87-től.

kroll 2010.10.29. 00:07:28

@NGA: Az a Yassa inkább Yessa, ami egyébként jugoszláv ruhamárka volt. A fürdőruháik igen divatosnak számítottak. A 85-ös szépségkirálynő választáson ilyen fürdőruhákban vonultak fel a lányok.

kroll 2010.10.29. 00:15:55

@HgGina: A Lee Cooper messze nem volt amerikai, hanem inkább angol.

www.leecooper.com/history7.php

A Ritt magyar kisipari koppintása pedig a Ritte volt

Itt megtekinthető a címkéje.

www.retronom.hu/node/2761

Ha pedig olasz farmeroknál tartunk érdemes megemlíteni a legnépszerűbbet a Rifle-t

A 80-as évek közepén volt egy -akkor hihetetlenül menőnek számító- márvány farmerdzsekijük, ami Magyarországon4000,- ft-ba -közel egyhavi fizetésbe kerül.

kroll 2010.10.29. 00:21:08

@HgGina: Erről az jutott eszemben, hogy sok metálos a 80-as években a Iron Maident ájró (!!!) méden-nek nevezte.

kroll 2010.10.29. 00:25:39

@dreia: Dehogy volt ciki a Lee. (Nem összekeverendő a Lee Cooper-el) Ugyanolyan menő volt mint a Levi's vagy a Wrangler.

kroll 2010.10.29. 00:30:30

@dreia: "Minden időben Tisza a cipőben"

copyright by Nagy Bandó András 1983

Intizar 2010.11.04. 12:13:53

@Kicsit Karcos: Hát mi a bánatot hordjon a férfi nyáron? Persze nem tataszandált, de hát nem csak olyan van a világon. Jézus is saruban rohangált.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2010.11.11. 19:07:01

"Tisza cipo draga kincs, jo ha van de jobb ha nincs. Egyszer mesz a mocsarba, dobhatod a picsaba!" - mondoka circa 1985-bol
süti beállítások módosítása